مرمت بیش از 41 هزار نقطه خرابی در سطح معابر شهر تهران

 صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طی 6 ماهی که از زمان آغاز طرح بهسازی معابر شهر تهران می گذرد و با وجود عدم امکان فعالیت در 15 روز از این بازه زمانی به دلایلی همچون بارندگی یا ممنوعیت تردد کامیون های حمل آسفالت، بیش از 410 هزار تن آسفالت در قالب تراش و روکش و همچنین مرمت معابر پخش و اجرا شده است.

وی با بیان آنکه از زمان آغاز طرح تاکنون مساحت تقریبی یک میلیون و 500 هزار متر مربع از سطح معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی مورد بهسازی قرار گرفته است، یادآور شد: 255 معبر در قالب طرح بهسازی معابر شهر تهران مورد تراش و روکش کلی قرار گرفته و بیش از 41 هزار و 300 نقطه خرابی مرمت شده است.

اخبار اجتماعیصبوری با یادآوری این نکته که از دوازدهم اسفندماه سال گذشته تا کنون در هر یک از مناطق 22گانه به طور متوسط بیش از 18 هزار تن آسفالت صرف اقدامات مربوط به نگهداشت معابر شده است، از توسعه فعالیت های مربوط به نگهداشت معابر در چهار گوشه پایتخت خبر داد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: تدابیر طرح بهسازی معابر بیشتر روی جنوب شهر متمرکز است و میزان آسفالت اجرا شده در جنوب محور خیابان انقلاب 20 درصد بیشتر از شمال این محور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، صرفه جویی در مقوله تامین آسفالت را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم طرح بهسازی معابر شهر تهران برشمرد.

صبوری یادآور شد: هزینه تهیه این محصول استراتژیک با اتکا به منابع و ظرفیت های داخلی شهرداری تهران تقلیل یافته و این امر در مجموع سبب صرفه جویی 61 میلیارد تومانی در هزینه های طرح مذکور تا پایان مردادماه سال جاری شده است.

نگهداشت معابر شهر تهران با فرض عمر مفید 10 ساله روکش های آسفالتی، نیازمند اجرای سالانه یک میلیون تن روکش آسفالت در پایتخت است.

از این رو از دوازدهم اسفندماه سال گذشته، تلاش برای تحولی همه جانبه در ساز و کارهای نگهداشت معابر آغاز شد و اجرای روزانه 3 هزار تن آسفالت به طور متوسط در سطح معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی هدف گذاری شده است.