چگونگی اخذ روادید و خروج از کشور توسط زوجه و فرزند دختر

بر اساس قوانین مصوب کشور برخی از اجازه‌ها به دست پدر یا زوج است و دریافت پاسپورت و خروج از کشور یکی از همین اختیارات است که به دست پدر و زوج صورت می‌گیرد.

اخبار اجتماعی- اگر دختر یا خانمی قصد خروج از کشور را داشته باشد، باید اجازه دریافت روادید یا همان پاسپورت را از پدر و همسر خود اخذ کند.

​پوریا قهرمانی وکیل پایه یک دادگستری درباره چگونگی خروج زنان از کشور  اظهار کرد: تا پیش از سال ۹۳ برای دریافت روادید و خروج از کشور زوج و زوجه یا پدر و دختر باید به دفترخانه‌ مراجعه می‌کردند تا اجازه رسمی اخذ شود.

او ادامه داد: پس از هر بار با پایان یافتن مهلت روادید، باز هم طرفین باید به دفترخانه مراجعه می‌کردند تا اجازه رسمی از سوی پدر یا زوجه برای خروج از کشور آن‌ها اخذ شود.

یک بار اجازه خروج از کشور کافی‌ است 

این وکیل پایه یک دادگستری درباره چگونگی خروج از کشور بعد از سال ۹۳ بیان کرد: پس از سال ۹۳ مصوب شد که با هر بار پایان یافتن مهلت روادید، نیازی به اخذ اجازه از زوج یا پدر نیست.

قهرمانی ادامه داد: بر اساس قانون بعد از سال ۹۳، تنها یک بار اجازه از سوی پدر و زوج برای دریافت پاسپورت و روادید کافی است و برای تمدید آن همان اجازه اولیه کفایت می‌کند و دیگر نیازی به اخذ دوباره اجازه نیست.