پیوستن شهرداری تهران به کمپین بین المللی هفته حمل و نقل پاک

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: به دلیل اهمیت موضوع استفاده از حمل و نقل عمومی و در راستای کمک به کاهش آلودگی هوا در شهر تهران و همچنین اقداماتی که اخیرا شهردار تهران در راستای ترغیب استفاده از دوچرخه سواری انجام داده است، این اداره کل به نمایندگی از مجموعه شهرداری تهران به کمپین بین المللی هفته حمل و نقل پاک پیوست.

اخبار اجتماعی-مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با تاکید بر اینکه این کمپین از سال 2002 تحت نظارت اتحادیه اروپا شروع به کار کرده گفت: فعالیت های این کمپین در راستای روز جهانی بدون خودرو بوده و سال گذشته بیش از 50 کشور و 2800 شهر جهان در این رویداد بین المللی مشارکت داشتند.

وی در ادامه افزود: امسال برای اولین بار درخواست مشارکت در این کمپین  از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به دبیرخانه آن ارسال شد و شهرداری تهران به عضویت آن در آمد.

لازم به ذکر است جلسه هم اندیشی برگزاری هفته حمل و نقل پاک در راستای روز جهانی بدون خودرو با حضور دبیر کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان اداره کل آموزش های شهروندی، شرکت کنترل کیفیت هوا، شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، اداره کل سلامت، سازمان ورزش و تندرستی، شرکت واحد اتوبوسرانی، دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد(UNDP)، سازمان حمل و نقل و ترافیک، کمیته ملی المپیک و نمایندگان سازمان های مردم نهاد برگزار شد.

این کمیپن از 16 تا 22 سپتامبر (25 تا 31 شهریور ماه) برنامه ریزی شده است و شهرهای مختلف دنیا برنامه های این هفته خود جهت برگزاری مراسم و مشارکت مردم اعلام می کنند، امید است با مشارکت  مجموعه شهرداری تهران و هم اندیشی نهادهای ذیربط برنامه منسجمی با اهداف مرتبط تدوین و اجرایی شود.