آخرین وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور، گفت: برای امروز بعد از ظهر برای مناطقی از آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران افزایش ابر و بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی داریم.

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد: یکشنبه و دوشنبه بر شدت بارش‌ها در مناطق مذکور افزوده می‌شود حتی شرق مازندران و خراسان شمالی و گلستان را نیز در بر می‌گیرد.

گودرزی با بیان اینکه سه شنبه و چهارشنبه از میزان بارش ها کاسته می‌شود، افزود: غرب سواحل همچنان بارش‌های پراکنده را خواهد داشت و به این ترتیب احتمال آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه روند کاهش دما در سواحل دریای خزر پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: به لحاظ دمایی کاهش محسوس ۶ تا ۱۰ درجه دما برای دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور نیز داریم.
وی ادامه داد: دو شنبه و سه شنبه برای بخش‌هایی از شمال شرق و شرق به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک داریم.

گودرزی افزود: سه روز آینده آب‌های خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد شد که دیگر شرایط شنا کردن و صیادی نخواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه آسمان تهران صاف بوده و بیشینه دما ۳۳ درجه را تجربه خواهد کرد، گفت: شهرکرد با دمای ۶ درجه به عنوان خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۸ درجه به عنوان گرم‌ترین مراکز استان بوده اند.