به گزارش افکار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ جلسه كرسي آزاد انديشي با موضوع ولايت فقيه به همت نهاد رهبري دانشگاه تهران با حضور حجت الاسلام ابراهيم كلانتري استاد حوزه و دانشگاه و نصيري نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران برگزار شد.

در این جلسه نصیری اظهار داشت: کرسی آزاداندیشی یکی از آرزوهای دوستداران جمهوری اسلامی بوده و باید از فرصت کرسی‌ها به نحو احسن استفاده شود.
نصیری با بیان اینکه مهمترین مسئله کرسی‌ها، شکل‌گیری گفتمان آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها است، گفت: ما می‌توانیم با حضور جدی در این عرصه نقش الگویی داشته باشیم.

وی در پاسخ به پیشنهاد دانشجویی مبنی بر اینکه از مخالفان ولایت فقیه دعوت شود تا با آنها پاسخ اساسی بدهیم اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کرسی آزاداندیشی نباید سفارشی باشد بلکه باید در فضایی آزاد و مستقل برگزار شود.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران افزود: این جلسات باید به گونه‌ای برگزار شود که شبهات افراد پاسخ داده شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: شبهه حرف باطلی است که شبیه حق ارائه می‌شود.

وی شبهات را به ۶ گروه تقسیم بندی کرد و گفت: ‌انکار اصل دین، ‌خدشه در اصول اساسی اسلام، شیعه، ترویج جدایی دین از سیاست، انکار ولایت فقیه، خدشه در شکل ولایت فقیه از جمله این شبهات است.

وی همچنین تصریح کرد: بحثکرسی آزاداندیشی و مناظره آزاداندیشی متفاوت است. در کسی آزاداندیشی مخالف و موافق پاسخ آزاد، مستقل و روش مند ارائه می‌دهد.

وي خاطرنشان كرد: ما فقط در مسير كرسي آزاد انديشي هستيم و با تحقق اين گفتمان و فضا خيلي فاصله داريم.