برنامه ویژه متروی تهران برای دهه شصتی ها

شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرد: برنامه فرهنگی و اجتماعی با عنوان «مشق احسان» از امروز تا جمعه ۵ مهر از ساعت ۸ تا ۲۰ در پنج ایستگاه منتخب؛ شهید بهشتی، دروازه شمیران، تئاترشهر، میدان آزادی و تهران( صادقیه) برگزار می‌شود.

اخبار اجتماعیباتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید، دانش آموزان مناطق کم برخوردار و مناطق سیل زده نیاز به یاری و حامی شهروندان در خصوص تامین نوشت افزار دارند، بدین منظور شرکت بهره برداری متروی تهران کانترهای جذب حامی جهت تأمین و توزیع نوشت افزار دانش آموزان مناطق محروم و سیل زده را با مشارکت مجمع نوشت افزارایرانی‌ ـ اسلامی (ایران نوشت) برپا می‌کند.

همچنین، با فضاسازی انجام شده گذرگاه های فرهنگی مترو حال و هوای مهر را برای مسافران تداعی می‌کنند. 

در ایستگاه‌های منتخب مترو نمایشگاه عکس با عنوان «بوی ماه مهر» برپا است و تصاویری از کلاس‌های درس و شور و شوق آغاز سال تحصیلی در گذرگاه‌های فرهنگی مترو در دو ایستگاه دروازه شمیران و راه آهن در معرض نگاه مسافران قرار می‌گیرد.

با توجه به این که دهه شصت دهه خاطرات مشترک بسیاری از مسافران شهر زیرزمینی است، برنامه فرهنگی دیگر با موضوع استقبال از مهر و کلاس درس دهه ۶۰ برگزار می‌شود.

در این برنامه خاطره انگیز با طراحی و چیدمان کلاس درس دهه ۶۰  مسافران با حضور در کلاس و نشستن بر روی نیمکت‌های چوبی به استقبال مهر می‌روند، الفبا می‌آموزند و تشویق و تنبیه می شوند. همچنین در این برنامه یاد و خاطره شهدای دانش آموز دفاع مقدس زنده می‌شود.

مسافران علاقمند به یادآوری خاطرات گذشته می‌توانند چهارشنبه ۳ مهر در کلاس درس دهه شصت ایستگاه متروی تئاترشهر حضور داشته باشند.