۴۰۰ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات آتش نشانی شده است

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم روز آتش نشان که صبح امروز با حضور جمعی از مدیران شهرداری تهران و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: امروز در تقویم روز آتش نشان و ایمنی نامگذاری شده است که به واسطه یاد و خاطره آتش نشانی است که آتش پالایشگاه آبادان را خاموش کردند.

اخبار اجتماعی-هاشمی گفت: در آن حادثه متأسفانه تعدادی از آتش نشانان ما در حین انجام وظیفه شهید شدند و جالب است که آن روز آن آتش نشانان پای کار ایستادند و کار خود را رها نکردند.

وی ادامه داد: از ساخت اولین ایستگاه آتش نشانی در کشورمان حدود ۸۰ سال گذشته است که در شهر تبریز ساخته شد و از آن تاریخ به بعد هزاران حادثه رخ داده است که آتش نشانان در این حوادث جانفشانی کرده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: آخرین حادثه بزرگ ما حادثه پلاسکو بود که داغ آن هنوز بر دل ها وجود دارد و باید در حوادث با کمترین مشکلات و کشته‌ها مواجه شویم.

هاشمی افزود: در سالهای گذشته تهران در وضعیت مناسبی در بحث تامین تجهیزات آتش نشانی قرار دارد و حدود ۵ هزار نفر فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: براساس آنچه به گوش من رسیده در چند سال اخیر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات برای آتش نشانی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته آنچه بیش از خرید تجهیزات اهمیت دارد موضوع پیشگیری و ایمنی است که باید به این موضوع توجه ویژه‌تری شود.

هاشمی ادامه داد: البته برخی ایراد می گیرند و می گویند ایمنی در ساختمان‌ها کم است یا می‌گویند روند بررسی ایمنی ساختمان‌ها باعث کند شدن روند ساخت و سازها می‌ود اما این هم باید مرتفع شود.

وی افزود: یک گلایه هم از شهرداری داریم که برنامه های شهرداری به اعضای شورا دیر اطلاع داده می‌شود و آقای مظاهریان بعضاً برنامه ها را دیر به ما اعلام می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران گفت مثلا امروز ساعت ۷ صبح به من اطلاع دادند که باید ۸:۲۵ برای شما در این جلسه سخنرانی کنم که بهتر است این موضوع مرتفع شود.