ایستگاه‌های آتش نشانی پایتخت افزایش می یابد

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران در حاشیه صد و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران درخصوص اقدامات و عملکرد سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: حمایت‌های خوبی از سازمان شده است و بودجه‌های خوبی داشته‌ایم و به سرعت به سمت افزایش تجهیزات رفته‌ایم.

اخبار اجتماعی- وی افزود: برنامه‌های مفصلی برای امسال داریم و خودروهای سبک‌مان را هم تجهیز می‌کنیم تا برای حضور در معابر باریک و فرسوده مشکلی نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: امروز بحث فعالیت پهپادها در حوزه شناسایی ابعاد حریق نقش زیادی دارند و این تجهیزات گسترش خواهند یافت.

داوری تصریح کرد: در پاییز امسال طرح ایمنی خانه به خانه را اجرا می‌کنیم این بستر ایجاد شده است که هر کدام از شهروندانی که تمایل داشتند از ما مشاوره ایمنی بگیرند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در آموزش‌های شهروندی دست همکاری به سمت مردم دراز می‌کنیم و هر مجتمع ساختمانی و کارگاهی که بخواهد ما حاضریم در آنجا برویم و به آنها مشاوره ایمنی بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که رئیس شورای اسلامی شهر تهران معتقد است تحریم‌ها باعث مشکلاتی در زمینه خرید تجهیزات کرده است این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: نه در زمینه به دست آوردن تجهیزات و نه در بحث نگهداری تجهیزات تحریم‌ها هیچ مشکلی برای ما ایجاد نکرده است.

داوری در پاسخ به اینکه درخصوص برابری شهروندان به خدمات ایمنی خیلی از افراد حاشیه نشین مشکلاتی دارند و گلایه‌‌های داشتند چه توضیحی دارید گفت: نرم رسیدن نیروها به محل ۶ دقیقه است که به زمان پاسخگویی معروف است.

وی افزود: زمان پاسخگویی ما به صورت میانگین ۵ دقیقه ۵۵ ثانیه است؛ البته این به معنای اینکه ما به همه حوادث در این زمان می‌رسیم نیست و شاید برخی جاها دیرتر برسیم.

داوری گفت: در برخی مناطق مثل یازده و دوازده چون ترافیک بیشتری داریم و میزان مخاطرات‌مان بیشتر است تعداد ایستگاه‌ها هم بیشتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهر تهران ۱۳۱ ایستگاه داریم تا زمان پاسخگویی مناسب باشد و این ایستگاه ها حتما به ۱۴۵ عدد خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی درخصوص‌مترو و ایمنی آن گفت به صورت دوره‌ای همکاری با مترو داریم و موضوع ایمنی همه موضوعات مترو را شامل می شود.

داوری ادامه داد: ضوابط لازم تدوین شده است و این را یادتان باشد که هر محلی هر چقدر هم که استاندارد ساخته شود باز احتمال وقوع حادثه در آن وجود دارد.