حذف دفترچه بیمه در تمامی مراکز درمانی کشور

محمدرضا درخشان معاون درمان سازمان تامین اجتماعی درباره حذف دفترچه‌های درمانی اظهار داشت: حدود یک سالی است که دفترچه‌های درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی به طور کامل حذف شده است ولی بیمه شدگان برای مراجعه به مراکز غیرملکی و طرف قرارداد باید از این دفترچه‌ها استفاده کند.

اخبار اجتماعیوی افزود: ما زیرساخت‌های لازم را برای حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد و غیرملکی تامین اجتماعی آماده کرده‌ایم و از وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و شورای عالی بیمه درخواست می‌کنیم نسبت به حذف دفترچه‌ها در این مراکز هم اقدام کنند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد:‌ وزارت بهداشت هم در حال انجام اقداماتی است تا بتوانیم این دفترچه‌ها را در تمامی مراکز درمانی حذف کنیم و بیمه شدگان تامین اجتماعی بتوانند با ارائه کد ملی خدمات لازم را دریافت کند.

درخشان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر ساخت بیمارستان جدید در کشور گفت: بیمارستان 400 تختخوابی فیاض‌بخش در سال آینده افتتاح می‌شود و بیمارستان هدایت نیز تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این دو بیمارستان در استان تهران واقع شده است.

وی افزود: بیمارستان 160 تختخوابی آبادان و همینطور بیمارستان 96 تختخوابی دزفول تا اوایل سال آینده  مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: بیمارستان 320 تختخوابی شیراز نیز مراحل طراحی آن به پایان رسیده است و تا دو هفته آینده مقدمات ساخت آن اجرایی خواهد شد.

درخشان یادآور شد:البته ساخت بیمارستان تبریز نیز هم اکنون در مرحله طراحی است.