اقدامات بسیج جامعه پزشکی برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع)

ابراهیم متولیان با اشاره به اقدامات بسیج جامعه پزشکی برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر پیاده روی اربعین اظهار کرد:  بسیج جامعه پزشکی به عنوان یک نهاد مردمی و انقلابی با اتکا به بیش از ۱۸۰ هزار عضو خود، خدمت رسانی بی مزد و منت را شعار و شیوه خود قرار داده و در این مسیر در سال های اخیر کوشیده است در کنار سایر نهادها به تامین نیازهای بهداشتی و درمانی زائران اباعبدالله الحسین(ع) بپردازد. لذا این سازمان از مدت‌ها قبل برای تشکیل موکب های بهداشتی و درمانی برنامه ریزی علمی را صورت داده و جلسات کارشناسی با حضور برخی موکب داران عراقی برگزار کرده است.

 وی ادامه داد: در اربعین امسال نیز بسیج جامعه پزشکی بیش از ۱۰۰ موکب درمانی با کمک رده‌های استانی و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در مسیر پیاده روی اربعین ایجاد می‌کند.

متولیان در ادامه اظهار کرد: بیش از ۷۵۰ نفر از 17 الی 30 مهر در مسیر راهپیمایی اربعین به صورت شبانه روی در مواکب  به زائران خدمت رسانی خواهند کرد و این در حالی است که صدها نفر از همکاران جامعه سلامت در لیست انتظار مترصد حضور در تیم های بهداشتی و درمانی هستند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی افزود: بسیج جامعه پزشکی با همکاری سمن‌ها و نهادهای مردمی تلاش کرده است تا امسال برای اولین بار در مسیر راهپیمایی اربعین سید و سالار شهیدان میز تخصصی پزشکی برای خدمت رسانی به زائران تدارک ببیند.

وی در ادامه درباره جزئیات طرح میز تخصصی پزشکی در مسیر راهپیمایی اربعین بیان کرد: زائران سید و سالار شهیدان در مسیر پیاده‌روی نیازمند خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی هستند به همین دلیل میز خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی را در مسیر راهپیمایی اربعین قرار دادیم.

متولیان ادامه داد: همچنین میز طب سنتی در مسیر راهپیمایی در نظر گرفتیم تا پزشکان متخصص طب سنتی توصیه های لازم را برای پیشگیری از بیماری به زائران بیان کنند و این میزهای تخصصی پزشکی در نجف، کربلا، مسیرهای پیاده روی اربعین و حرمین امامین شریفین در کاظمین و سامرا مستقر شده‌اند و تیم‌های خدمت رسان به زائران خدمت رسانی می‌کنند.