مهلت ثبت‌نام در مدارس آموزش از راه دور تا پایان مهر

گودرز شاهمرادی مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش  اظهار کرد: آموزش از راه دور ظرفیت تکمیلی برای آموزش دانش‌آموزان است و یک روش آموزشی با انعطاف است تا همه دانش‌آموزان بتوانند از نعمت تحصیل برخوردار شوند. 

اخبار اجتماعی-وی با بیان اینکه آموزش از راه دور در دوره اول و دوم متوسطه اجرا می‌شود، افزود: در حال حاضر 1615 واحد آموزش از راه دور در کشور فعالیت دارند و  172 هزار دانش‌آموز از این مدل آموزشی استفاده می‌کنند.

شاهمرادی با بیان اینکه آموزش از راه دور به شکل نیمسالی واحدی است، ادامه داد: آموزش از راه دور دارای ظرفیت زیادی است اما خیلی از افراد جامعه، آن را نمی‌شناسند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش از راه دور در کنار آموزش حضوری است و رقیب آن نیست، اضافه کرد: برنامه سال تحصیلی جدید به مدارس ابلاغ شده است و جلسات ما به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور در 2 گروه لازم‌التعلیم و بزرگسالان فعالیت دارند، گفت: زمان ثبت‌نام تا اول مهر بود اما تا یک ماه تمدید کردیم تا دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده و ترغیب به تحصیل شوند البته برخی از کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان کار هستند و همچنین کودکانی که به هر دلیلی امکان تحصیل در مدارس روزانه از آنها سلب شده است.

وی تصریح کرد: همانطور که گفتم زمان ثبت‌نام تا اول مهر بود و کلاس‌ها آغاز شده است اما برای افرادی که در این ماه ثبت‌نام می‌کنند، کلاس‌های جبرانی برگزار می‌کنیم.

شاهمرادی درباره هزینه مدارس آموزش از راه دور افزود: شهریه کم است تا دانش‌آموزان احساس نکنند بحث مالی مانع تحصیل است و هر کجا احساس کنیم افراد امکان مالی ندارند، رایگان ثبت نام می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های ما بحث استقرار سامانه‌های الکترونیکی است، گفت: باید تا سال 1400 تمام مدارس آموزش از راه دور، خدمات الکترونیک و محتوای غنی داشته باشند که 90 مدرسه تاکنون این طرح را انجام دادند.

شاهمرادی با بیان اینکه خدمات آموزش از راه دور به شکل نیمه حضوری است، افزود: برای هر واحد درسی 6 ساعت حضوری پیش بینی شده و بقیه به شکل مکمل است؛ کلاس‌های ما فشرده‌تر است و بخشی از نمرات، کلاسی است و باید دانش‌آموز  حضور پیدا کند.