آخرین وضع آب و هوای کشور در سیزدهم مهر

 براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی ، امروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، جنوب و جنوب شرق فارس، سواحل دریای عمان و جزایر واقع در تنگه هرمز رگبار شدید باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در برخی نقاط بوشهر رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

اخبار اجتماعی- روز یکشنبه رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، سواحل دریای عمان، جزایر واقع در تنگه هرمز، جنوب فارس و جنوب بوشهر ادامه دارد. در این روز در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

روز‌های دوشنبه و سه شنبه با تضعیف فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و برخی نقاط هرمزگان پیش بینی می‌شود و در روز چهارشنبه مجدد بارش در این نواحی تشدید می‌شود.


همچنین طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه افزایش نسبی دما، گاهی وزش باد شدید در سواحل شمال، اردبیل و شرق رخ خواهد داد. از اواخر وقت دوشنبه و روز سه شنبه بارش پراکنده در سواحل شمالی پیش بینی می‌شود و از بعدازظهر چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.