رشد 77 درصدی چاپ گذرنامه از ابتدای محرم تا کنون

سرهنگ سید محمدرضا طبایی رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال در حوزه گذرنامه با تراکم مراجعه کنندگان و مردم مواجه بودیم و از ابتدای محرم تا الان در کمترین روزی که مردم مراجعه کرده نسبت به مدت مشابه تا ۴ برابر افزایش در خواست کننده داشته ایم.

اخبار اجتماعیوی گفت: بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا راهکار مناسبی برای تسریع در سفر زوار اربعین اندیشیده شود و چون ظرفیت صدور گذرنامه مشخص است و امکان ندارد که این ظرفیت برای یکی دو ماه افزایش یابد بنابراین با هماهنگی کمیسیون گذرنامه وزارت کشور و ستاد اربعین و نهادهای امنیتی و توافقی که با دولت عراق شد تصمیم بر این شد که برای سفر اربعین برگ تردد اربعین چاپ و در اختیار هموطنان قرار بگیرد.

رئیس پلیس گذرنامه ادامه داد: این برگ تردد شبیه گذرنامه است و در اختیار شهروندان قرار می گیرد؛ پشت آن بارکد پستی نصب شده؛ بر روی برگه مشخصات فرد مشخص شده است.

سرهنگ بطایی ادامه داد: این برگه تردد شبیه گذرنامه است و تا پایان ماه صفر با این برگ تردد امکان تشرف به عتبات عالیات پذیر است.

رئیس اداره گذرنامه ناجا تصریح کرد :مراحل دریافت برگ تردد اربعین مثل گذرنامه بوده و همان مدارک را نیازمند است؛ هیچ وجهی برای صدور ،چاپ و ارسال با پست از، افراد دریافت نمی‌شود بلکه همان هزینه‌هایی که برای گذرنامه گرفته می‌شود از آنها اخذ می‌شود.

وی گفت: از ابتدای محرم امسال تا هم اکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار گذرنامه چاپ و در اختیار هموطنان قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه ۷۷ درصد رشد داشته است.