تذکری دوباره برای شهردار تهران

شهربانو امانی در تذکری به شهردار تهران درباره عدم ساماندهی املاک و اراضی واگذار شده اظهار داشت: صیانت از بیت‌المال که رویکرد اصلی رئیس قوه قضائیه است نیز در شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد در 23 مهر سال 96 شورای شهر پنجم طرح اعزام شهرداری به ساماندهی املاک واگذار شده به بخش حقوقی و نهادها را تصویب کرد و اقدامات لازم توسط شهرداری در این راستا باید انجام گیرد.

اخبار اجتماعی-این عضو شورای شهر ادامه داد: همه املاک و اراضی اعم از منقول و غیرمنقول شامل بیمارستان‌ها، مساجد، هیئت‌ها و سمن‌ها از جمله املاک واگذار شده است باید به تصویب شورای شهر قبل از واگذرای برسد ولی با گذشت دو سال و تذکر برخی از اعضا گزارشی در مورد اقدامات انجام شده واصل نشده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر تعداد زیادی از املاک در سه بخش حقوقی، حقیقی و نهادها است که برخی جهت خدمت‌رسانی رایگان به مردم در نظر گرفته شده و برخی نیر در نقاط  برخوردار است و دارای ارزش مالی زیاد بوده به طور مثال در سال 94 شهرداری تهران زمینی در خیابان دامپزشکی،‌ الهیه واگذار کرده که شهرداری باید در این زمینه پاسخ دهد و اطلاعات کامل واگذاری اعم از پلاک ثبتی، نحوه انعقاد و ارزش زمین را به شورا اعلام کند.

وی تصریح کرد: شهرداری باید املاک واگذار شده را در سامانه شفافیت بارگذاری کند همچنین در مورد حل این معضل واگذاری املاک اعلام شود تا کنون چه اقداماتی صورت گرفته و روند بازپس‌گیری املاک بدون ضابطه در چه وضعیتی است. همچنین آدرس، ارزش ملک، میزان پرداخت نقدی، مدت اقساط و ... نیز به صورت دقیق بیان شود.