زنان محور و کانون خانواده هستند

 زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از بوستان مرضیه حدیدچی گفت: تشکر می‌کنم از همه مدیران که با تلاش خود شرایط بهتری برای بانوان فراهم کرده‌اند.

اخبار اجتماعینوری گفت: خیلی مفتخرم که امروز پارکی را به نام یک شیرزن نامگذاری شده که در تاریخ ایران جایگاه خاصی دارد و اولین فرمانده سپاه غرب بوده است و زنی که امام با نگاه عادلانه‌اش وقتی می‌خواسته‌اند نماینده به شوروی بفرستند ایشان را راهی این سفر کردند.

وی ادامه داد: امروز مفتخرم که این پارک که کوچکترین اقدام ما است به نام این زن بزرگ نامگذاری کنیم که باید زنان و دختران ما بیشتر با اقدامات این بزرگوار آشنا بشوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باید خانم دباغ به عنوان یک الگو بیش از پیش به زنان این مرز و بوم شناسانده شوند.

نوری افزود: همه می‌دانید که مساله زنان یکی از 10 مساله اساسی دنیای معاصر است و باید به آن پرداخته شود.

وی گفت: وقتی به شاخص توسعه انسانی توجه می شود و وقتی بین وضعیت زنان و وضعیت شرایط جامعه فاصله باشد یعنی شکاف وجود دارد و این شکاف باید مرتفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مساله زنان امروز در ابعاد مختلفی از جمله خشونت، امکانات برابر، نابرابری و بی توجهی به نیازهای طبیعی آنها قابل بررسی است که باعث می شود زنان از بعد روحی و جسمی مورد آزار قرار گیرند.

نوری خاطرنشان کرد: زنان محور و کانون خانواده هستند و وقتی مورد توجه قرار می‌گیرند جامعه به طور کلی مورد توجه قرار گرفته است. زنان دو بعد در خانه و در اجتماع دارند.

وی گفت: زمان نیمی از جمعیت جامعه هستند و باید به مسایل آنها توجه شود و متاسفانه امروز شرایطی در جامعه داریم که باعث شده از عهده دار شدن برخی از مسئولیت‌ها توسط زنان جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحث حجاب امری است که ملزم به رعایت آن هستیم و اعتقاد ما به رعایت آن است و باید ارزش‌های ما حفظ شود اما نباید این حجاب مایه جلوگیری از انجام برخی کارها شود.

نوری تصریح کرد: خانم دباغ با حجابش فرمانده سپاه می‌شود و در عرصه نظامی ورود می کند و می‌بینید که حجابش مانع انجام ماموریت‌هایش نشده است.

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود که زنان بتواند در فضاهای مختلف حضور داشته باشند و یادمان نرود حجاب قرار بوده است مصونیت برای زنان بیاورد نه اینکه آنها را محدود کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز متاسفانه نوع معماری و ساخت و سازهای ما به گونه‌‌ای است که زنان را محروم کرده است از حضور در آنها و نبود امکانات لازم برای زنان باعث شده زنان بیشترین مشکلات بیماری در حوزه مفاصل و استخوان‌ها را دارند.

نوری تصریح کرد امروز خانه به گونه‌ای مشرف به یکدیگر ساخته شده اند که حتی زنان در خانه نیز نمی توانند حجابشان را برداشته و از نور آفتاب استفاده کنند.

وی تصریح کرد: چرا از ۲۲۶۸ پارک فقط ۵ پارک مختص به زنان است و این موضوع می طلبد که امکانات به گونه بهتری تقسیم شود.