افزایش ۱۳۰ درصدی دستگیری مجرمان فضای مجازی

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مراسم صبحگاه فاتب، گفت: امسال هفته ناجا با شعار «پلیس هوشمند امین مردم» آغاز شد.

اخبار اجتماعی-وی افزود: پلیس هوشمند، حرکت شتابان و سریع پلیس به سمت امکانات الکترونیک برای خدمات دهی به مردم است، پلیس امین و امانتدار آحاد جامعه است.

سردار رحیمی تصریح کرد: در مسیر خدمات رسانی انتظامی و استقرار نظم و امنیت از هر چه در توان داریم دریغ نخواهیم کرد.

ساماندهی و انضباط بخشی ۳۰ نقطه شهر تهران

وی افزود: سعی داریم با اقدامات پیشگیرانه و ساماندهی و انضباط بخشی ۳۰ نقطه در شهر تهران عرصه را بر مجرمان تنگ کنیم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: این طرح با کمک شورای تأمین و شهرداری تهران در حال انجام است، مناطقی مانند شوش، مولوی، هرندی، دروازه غار، فرحزاد و دامنه رودخانه جاجرود با انجام این طرح ساماندهی شده است.

وی افزود: در طرح رعد برخورد قاطعی با مجرمان حوزه سرقت، قاچاق کالا و غیره داشتیم، تمرکز ما در طرح کاشف و صاعقه بر روی مجرمان سازمان یافته است که تلاش می‌کنند تا نظم شهر را برهم زنند، در طرح اقتدار با اراذل و اوباش برخورد‌ها در حال انجام است و در طرح ظفر نیز با قاچاقچیان موادمخدر برخورد می‌کنیم که در اولین مرحله از این طرح در ۲۳۰ نقطه قاچاقچیان شناسایی شد.

سردار رحیمی گفت: در طرح‌های حوزه راهور با متخلفان رانندگی برخورد می‌شود و در بحث مفاسد اقتصادی نیز ۳۵ پرونده بزرگ اقتصادی را با کمک دادستانی تهران بررسی کردیم و ۴۰۰ نفر از این افراد دستگیر و روانه زندان شدند.

افزایش ۱۳۰ درصدی دستگیری مجرمان فضای مجازی

وی افزود: بیش از ۱۳۰ درصد افزایش دستگیری مجرمان فضای مجازی را نسبت به پارسال داشتیم، روزانه بیش از ۲ هزار راننده و راکب موتورسیکلت متخلف علاوه بر اعمال قانون، باید دوره‌های آموزشی را ببینند و به این‌افراد آموزش داده شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۱۱ مرکز مددکاری و ۸۴ دایره مددکاری در سرکلانتری‌های پایتخت راه اندازی شده است، در دو سال گذشته به طور پیاپی رتبه برتر اعتماد مردم را در نظرسنجی پژوهشگاهی به دست آوردیم.