محیط اطراف آموزشگاه‌ها باید از امن‌ترین‌ نقاط باشد

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: هر سال با شروع مهرماه برنامه‌های ویژه‌ای را در حوزه برقراری امنیت در تهران و اطراف مدارس اجرایی می‌کنیم.

اخبار اجتماعی- او گفت: محیط پیرامونی مراکز آموزشی باید از امن‌ترین نقاط باشد و وظیفه پلیس است که امنیت مدرسه تامین کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در بخش همیاران پلیس یک کار ریشه‌ای و ارزشمند طراحی شده است و نیاز داریم تا مدیران مدارس در انجام این ماموریت به ما کمک کنند.

سردار رحیمی تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت معلمان درباره فرهنگ یاران پلیس در دستور کار ما است، راجع به موضوعات مختلف پلیسی باید با دانش آموزان صحبت شود، در بحث فضای مجازی باید دانش آموزان آگاه شوند و امر توانمند سازی باید در قالب طرح فرهنگ یار پلیس توسط معلمان انجام شود.

او گفت: دانش آموزان باید فرهنگ عبور مرور و رانندگی را در همین سنین پایین فرا بگیرند، در بحث نظم اندوزی باید به کودکان و دانش آموزان آموزش داده شود تا در آینده با بتوانند در مواقع لازم از آمادگی و قدرت تصمیم گیری بهره‌مند باشند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: باید رانندگان سرویس مدارسی را استخدام کنیم که از نظر سلامت روانی، عقلی، جسمی و فکری تامین باشد، به دنبال این هستیم تا با فرهنگ سازی نظم و امنیت شهری را بالا ببریم و فرزندانمان را از آسیب‌های اجتماعی آگاه کنیم.