پیش‌بینی افزایش تردد زوار از مرز خسروی

جعفر همتی رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز خسروی شامگاه گذشته در نشست ستاد اربعین که در خسروی برگزار شد اظهار داشت: امروز از این مرز رسمی 7000 نفر از زائران عازم عراق و کربلای معلا شدند.

اخبار اجتماعی-وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود آمار زائران طی فردا افزایش یابد و نیاز است که اتوبوس‌ها برای انتقال زائران اربعین حسینی به تعداد کافی وجود داشته باشد.

رئیس قرارگاه اربعین در مرز خسروی گفت: نیاز است فعالیت مرز تا ساعت 16 به وقت ایران و 15 و 30 دقیقه به وقت عراق باشد که همه زائران خروج یابند.

وی بیان کرد: خواستار معرفی یک مسئول از سوی دو طرف برای پیگیری و هماهنگی‌ها و امور مربوط به گذرنامه و مرز و اتوبوس‌ها برای تسهیل در امر تردد زائران حسینی شد.

 همتی گفت: بازرسی زائران امروز به کندی انجام می‌شد از این رو نیاز است این کار از سوی طرف عراقی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی بر تصویب و اعلام نرخ کرایه زائران از سوی طرف عراقی تأکید کرد تا از چند نرخی بودن جلوگیری شود. 

به خاطر متوقف شدن ورود زائران از مرز خسروی عذرخواهی می‌کنم 

و مسئول ستاد زائران اربعین نیز در این نشست اظهار داشت: به خاطر توقف چهار روزه‌ای که در تردد زائران اربعین حسینی از مرز منذریه به دلیل اعتراض‌های بغداد پیش آمد ناراحت هستیم و عذرخواهی می‌کنم.

قاسم الجبوری افزود: ما مسئول تأمین امنیت زائران هستیم و از این رو با افزایش تعداد زائران در روزهای آینده نیز مشکلی نداریم و اتوبوس‌ها و هماهنگی‌های لازم برای پذیرش و انتقال زائران انجام شده است.

وی تاکید کرد: اگر زائران در ساعات اولیه صبح به مرز خسروی برسند و تردد آن‌ها در ساعات اولیه صبح از هفت صبح آغاز شود، شاهد ازدحام زائران نخواهیم بود.

عضو شورای استان دیالی افزود: ما ظرفیت پذیرش هر ساعت 4000 زائر را داریم.

پیش‌بینی افزایش تردد زوار از مرز خسروی 

ابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌ها و هماهنگی‌های طرف عراقی برای تردد زوار از مرز خسروی گفت: با توجه به روند افزایش زوار از مرز خسروی نیازمند هماهنگی و اتخاذ تصمیمات متناسب با آن از سوی دو طرف هستیم.

 وی عنوان کرد: تلاش‌های طرف عراقی برای تأمین امنیت و پذیرایی از زائران و خدمات‌رسانی به آن‌ها قابل تقدیر است.

الهی‌تبار گفت: با توجه به افزایش تردد زائران نیاز به برگزاری این جلسه با طرف عراقی برای تسهیل در امر تردد زائران بودیم.