لزوم توجه بیشتر به هوشمندسازی شهروندان

زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سرویس های هوشمند شهرسازی گفت: بهره برداری از سامانه های هوشمندسازی شده محقق نمی‌شود مگر اینکه کاربر از آن استفاده کند.

اخبار اجتماعی- نژاد بهرام افزود: شما هر چقدر هم ابزار شفافیت را افزایش بدهید تا زمانی که کاربران نتوانند از آن استفاده کنند ابتر می‌ماند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز در دنیا می‌گویند شما حجم زیادی از اطلاعات را به کاربر بدهید اما چون کاربر بلد نیست از آن اطلاعات استفاده کند فضا برای سو استفاده گران باز می شود.

وی ادامه داد: چند نفر از شهروندانی که می‌خواهد ساخت و ساز کنند از مفاهیم بر، کف، ارتفاع و چیزهای دیگر با اطلاع هستند.

نژاد بهرام خاطرنشان کرد: بعید است در کل دنیا هم اینگونه باشد که هر کسی خودش به سایت سر بزند و پرونده و کارتابل شهرسازی برای خودش ایجاد کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد تا ما ارتقای عملکرد شهروندان را نداشته باشیم هیچ کدام از فرآیندهای هوشمندسازی برای ما نمی‌تواند موثر باشد.
 
وی افزود: هرچقدر باید به فرآیندهای هوشمندسازی توجه کنیم باید به هوشمندسازی کاربران و شهروندان هم توجه کنیم.

نژاد بهرام ادامه داد: مگر می‌شود شهر هوشمند داشته باشیم اما شهروند هوشمند نداشته باشیم؟ ما به هوشمند شدن شهر تهران می‌بالیم اما باید شهروند محور بوده و همزمان شهروندان هم هوشمند شوند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نکته دیگر این است که خروجی هوشمندسازی در حوزه معماری و شهرسازی چیست؟ باید یک خروجی در حوزه کسب و کار هم داشته باشیم و فرآیندهای کسب و کار هم تسریع شود.

وی گفت: ما امیدواریم با فراهم شدن ابزار هوشمندسازی بتوانیم زمان برخی از کارها را کوتاه کنیم یعنی حالا که همه چیز الکترونیکی شده است باید بتوانیم مدت زمان مورد نیاز برای صدور یک پروانه را هم کاهش بدهیم.