خبر خوش به زائران اربعین/ سفر هوایی به عراق با برگ تردد اربعین ممکن شد

فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امسال برای اولین بار اقدام به صدور برگ تردد اربعین ویژه زوار کرده است و هموطنان با در دست داشتن مدارک خود و مراجعه به مراکز پلیس+۱۰ می‌توانند پس از سپری کردن مراحل قانونی و سیستمی درخواست برگ تردد برای سفر اربعین را در سامانه اداره مهاجرت و گذرنامه ناجا ثبت کنند.

اخبار اجتماعی-گفتنی است که این برگ تردد تا پایان ماه صفر اعتبار دارد و مراحل تهیه آن همانند مراحل دریافت گذرنامه است و هیچ هزینه‌ای برای صدور آن از درخواست کنندگان دریافت نخواهد شد و برگ تردد‌ها و گذرنامه‌ها در ایام اربعین قابلیت استفاده مجدد دارند و هموطنان می‌توانند برای چندین بار در این ایام به عتبات بروند.

زوار می‌توانند کد ملی خود را به سامانه‌های ۱۱۰۳۰۰۰۰۱۰ و ۱۱۰۳۰۰۰۰۰۲ پیامک کنند، دو پیامک برای هموطنان ارسال خواهد شد نسبت به این پیامک‌ها باید اقدامات توسط زوار انجام شود تا گذرنامه‌هایشان را دریافت کنند.

حال شاید این سوال برای زواری که در این ایام قصد انجام سفر هوایی به کربلای معلی را دارند، پیش بیاید که آیا با برگ تردد اربعین می‌توان به صورت هوایی از مرز کشور خارج شد یا این مدرک فقط در زمان خروج زمینی از کشور کاربرد دارد؟

جزییات نحوه سفر زوار اربعین دارای برگ تردد به صورت هوایی

پاسخ این است که طبق هماهنگی‌های انجام شده مسئولان مربوطه کشورمان با دولتمردان عراقی مقرر شده که زوار اربعین هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی با در دست داشتن برگ تردد بتوانند برای زیارت به عتبات عالیات سفر کنند.

زوار اربعینی که قصد سفر هوایی به کشور عراق را دارند، با در دست داشتن برگ تردد خود می‌توانند به فرودگاه‌های کشور مراجعه و همانند روال عادی از کشور به مقصد کربلای معلی عزیمت کنند.