ایجاد ۶۰ پایگاه درمانی در خاک عراق

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار کرد: برای کمک به هموطنان مان، ظرفیت حدودا ۶۰ هزار نفری را در قرارگاه هایمان ایجاد کردیم تا کسانی که می‌خواهند عازم عراق شوند با کمترین خستگی و استرس از مرز‌ها عبور کنند.

اخبار اجتماعی-او ادامه داد: ما در مرز‌ها برای ۱۰۰ هزار نفر امکانات پیش بینی کردیم البته هلال احمر فقط در داخل ایران این تدارکات را دیده و پیش بینی کرده است، در خارج از مرز در کشور عراق فقط ۶۰ پایگاه درمانی ایجاد کردیم که پزشکان ما در طول مسیر راهپیمایی خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تا روز گذشته، ۷۰ هزار خدمت پزشکی و درمانی به زوار امام حسین (ع) در خاک عراق ارائه شده است، همچنین حدود ۱۵۹ مصدوم را در خاک عراق به شهر‌های مختلف منتقل کردیم.

او یادآور شد: در دو سه روز گذشته در آن سوی مرز وسایل عمومی حمل و نقل بسیار کم بود، اما با درایتی که ستاد اربعین به خرج داد این مشکل مرتفع شد.

سلیمی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: زائرانی که در محور‌های مواصلاتی به مرز‌ها هستند در صورت نیاز به اسکان با شماره ۱۱۲ حتی بدون سیم کارت می‌توانند تماس برقرار کنند و در رابطه با نزدیکترین پایگاه‌های ما کسب اطلاع کنند.