شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: طی روز‌های گذشته بارش‌های خوبی در استان‌های اردبیل و گیلان داشتیم و امروز نیز بارش در سواحل دریای خزر تداوم پیدا می‌کند.

اخبار اجتماعیوی با بیان اینکه دریای خزر مواج خواهد شد، افزود: افزایش بارش‌ها در شرق گیلان و غرب مازندران پیش بینی می‌شود.

نقشینه با تاکید بر اینکه بارش‌ها در شمال غرب کشور نیز امروز به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، سمنان و تهران و همچنین در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ی با بیان اینکه امروز در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، کرمانشاه و همدان رگبار پراکنده خواهیم داشت که گاهی همراه با رعد و برق خواهد بود، افزود: امشب و فردا وزش باد شدید در شرق و شمال شرق کشور پیش بینی شده به همراه کاهش دما که حدود ۵ تا ۷ درجه برای شمال شرق کشورمان است.

نقشینه با تاکید بر اینکه برای منطقه زابل وزش باد شدید پیش بینی شده که سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی می‌شود، گفت: توصیه شده کودکان و بیماران قلبی و تنفسی در فضای باز تردد نکنند و احتیاط در رانندگی صورت بگیرد.

آسمانی صاف برای اکثر مناطق کشور 

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه رگبار پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، ایلام و غرب اصفهان پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: از فردا دوشنبه تا آخر هفته برای بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

وی ادامه داد: برای امروز بعد از ظهر تا اوایل شب برای نقاطی از هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب فارس رگبار پراکنده خواهیم داشت.

نقشینه با بیان اینکه برای تهران امروز بعد از ظهر آسمانی ابری همراه با بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود، گفت: کیفیت هوا در تهران سالم است.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای ۳ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۱ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.