علت ممنوعیت تردد موتور سیکلت در تونل

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل اظهار کرد: با توجه به اینکه تونل یکی از معابر حساس از لحاظ ترافیکی است و برای تردد داخل این معابر بایستی شرایط خاصی را راننده رعایت کند، تردد موتور سیکلت‌ها در داخل تونل‌های شهری ممنوع است.

اخبار اجتماعی-رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به علت این ممنوعیت افزود: با وجود خطراتی که در داخل تونل متوجه راکبین موتور سیکلت هست و احتمال تصادف، خطر و بعضی از تونل‌ها با توجه به آلودگی که وجود دارد احتمال اینکه راننده موتور سیکلت نتواند دقیق هوشیاری خودش را داشته و با هوشیاری کامل رانندگی کند و با توجه به اینکه موتور سیکلت وسیله نقلیه‌ای است که به راحتی وازگون می‌شود،  اگر راکب آن لحظه‌ای غفلت کند و نتواند وسیله نقلیه را کنترل کند، به راحتی واژگون شده و راکب را در معرض خطرات جانبی قرار می‌دهد.

او گفت: به علت این موارد داخل تونل‌های شهری  تهران تردد موتور سیکلت ممنوع است و توسط عوامل پلیس راهور مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد.

سرهنگ رازقی بیان کرد: بعضی از تونل‌ها مانند توحید، این موضوع بیشتر حائز اهمیت است، چراکه هم وضعیت آلودگی داخل تونل توحید بالاست وهم طول آن به قدری زیاد است که موتور سیکلت و راکب آن احتمال مواجه شدن با این خطراتی که اعلام کردیم بیشتر است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ما تصادفات زیادی را داخل تونل توحید داشته‌ایم که تعدادی از آن‌ها به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه منجر به تصادف جرحی و فوتی شده. همچنین بعضی اوقات به علت بالا بودن آلودگی در تونل توحید، راکب موتور سیکلت هوشیاری خودش را از دست داده و متاسفانه با دیواره تونل برخورد کرده که منجر به فوت راکب شده است.

او بیان کرد: توصیه می‌شود راکبین موتور سیکلت از داخل تونل‌ها تردد نکنند و خطراتی که اعلام شده انشالله متوجه آن‌ها نشود و تصادف و برخوردی به وجود نیاید.