ممنوعیت آبیاری بوستان ها در شب

علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان و فضای سبز شهر تهران در توضیح جزئیات احداث باغ گلها در پایتخت گفت: مدیریت شهری احداث باغ گل‌ها را در محدوده غرب تهران در دست اجرا دارد که این بوستان در حال حاضر در مرحله فعالیت های عمرانی است.

اخبار اجتماعی-مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری ادامه داد: باغ گل‌ها در محدوده بوستان گفت و گو در مجاورت دره‌ای که تا اتوبان همت در منطقه ۲ ادامه دارد احداث می‌شود.

مختاری در پاسخ به این سوال که آیا باغ گل‌ها جنبه فروشگاهی دارد یا خیر گفت: احداث باغ گل‌ها به منظور فروش آن‌ها نیست و به هیچ عنوان این بوستان قصد فروش گل‌های فصلی و زینتی را ندارد.

او تأکید کرد: در باغ گل‌ها انواع گل‌های پیازی، بهاره، پاییزه و ... کشت می‌شود و باید توجه داشت که باغ گل‌ها دارای گونه‌های گیاهی نیست، زیرا ما  باغ گیاه‌شناسی را داریم تا گونه های گیاهی در ان‌جا در معرض دید عموم قرار بگیرد.

مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره برنامه آبیاری بوستان ها در فصل پاییز گفت: ما در فصل تابستان به ویژه در دو ماه تیر و مرداد به دلیل دجه بالای هوا آبیاری بوستان ها را در روز به دلیل جلوگیری از تبخیر آب ممنوع کردیم و طبق برنامه همکاران ما در بوستان ها در فصل تابستان از ساعت 6 عصر تا 6 صبح که دمای هوا کمتر بود به آبیاری بوستان ها و فضای سبز شهری اقدام می کردند.

مختاری ادامه داد: حال با توجه به تغییر فصل و کاهش دمای هوا ما دیگر آبیاری شبانه در بوستان ها را نخواهیم داشت و سیستم آبیاری بوستان ها به همان روال قبل است.