بیش از سه و نیم میلیون زائر از مرزهای زمینی وارد عراق شد‌ه‌اند
 سرلشگر ستاد «حامد عبدالله ابراهیم» فرمانده مرزبانی عراق اعلام کرد که در روزهای گذشته بیش از سه و نیم میلیون زائر از مرزهای زمینی این کشور جهت شرکت در مراسم زیارت اربعین وارد عراق شده‌اند.

اخبار اجتماعی- او به خبرگزاری فرانس ۲۴ گفت که اغلب این تعداد زائر، ایرانی هستند. او آماری از تعداد زواری که از طریق هوایی وارد عراق شده‌اند نداد.

پیش از این «کاظم العقابی» رئیس هیأت گذرگاههای مرزی عراق پیش‌بینی کرده بود که تعداد زائران غیر عراقی به بیش از چهار میلیون نفر نیز برسد.

این خبرگزاری فرانسوی نوشت: «زائران از زنان و مردان و کودکان در حالی که سیاه پوش شده‌اند، کیلومترهای طولانی برای رسیدن به کربلا با پای پیاده راه می‌روند و به منطقه "بین‌الحرمین" می‌رسند و در آن‌جا تصمیم می‌گیرند که یا به مقام امام حسین وارد شوند یا به مقام برادرش عباس که در نزد شیعیان به "ابوالفضل" یا "قمر بنی هاشم" معروف است.»

از سوی دیگر پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام حسین (ع) نیز در گزارش خود از یکی از خیمه‌هایی که به ارائه خدمات پزشکی می‌پردازد؛ نوشت که بیش از ۱۳۰ پزشک از کشورهای ایسلند، انگلیس، استرالیا، ایرلند، سوئد، هلند، رومانی، اوکراین، ایران، پاکستان، عربستان و عراق در این مرکز با همکاری آستان کربلا به ارائه خدمات پزشکی می‌پردازند.

بی بی سی عربی نیز در گزارش خود از مراسم اربعین، نوشت که میلیون‌ها شیعه از عراق و خارج از عراق در این مراسم شرکت می‌کنند و تلاش دارند با پیاده روی، یاد اسرای کربلا و سختی‌های آنها در سال ۶۱ هجری قمری را پاس بدارند.

تصاویر هوایی امروز از شهر مقدس کربلا را در ادامه مشاهده می‌کنید: