تریاک بیشترین حجم کشفیات

هادی‌زاده دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران در جلسه این ستاد که در محل استانداری تهران با حضور مدیران ذیربط و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد، درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شش ماهه اخیر اظهار داشت: از حیث برگزاری جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر، استان تهران رتبه 16 را کسب کرده است و باید درصدد جبران این رتبه باشیم. 

اخبار اجتماعی- وی بیان داشت: برخی از شهرستان‌های استان تهران در مدت اخیر تعداد کمتری از جلسات ستاد را برگزار کردند که با فرمانداران شهرستان‌ها در این خصوص مکاتبات لازم صورت گرفته است. 

هادی زاده درباره گزارشات عملکرد شش ماهه اول سال جاری در مقایسه شش ماهه اول سال 97 اظهار داشت: میزان کشفیات دراین بازه زمانی 24 هزار و 340 کیلوگرم بوده است که به 35 هزار و 500 کیلوگرم کشفیات موادمخدر افزایش یافته است. 

وی خاطرنشان کرد: در شش ماهه امسال 9 درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم و 60 هزار و 975 نفر دستگیر شده‌اند. 

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: در کشفیات شیشه کاهش کشفیات داشته‌ایم که آن نیز به دلیل افزایش تولید شیشه در کشور همسایه است. 

وی ادامه داد: در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز 87 درصد جمع‌آوری این افراد توسط پلیس انجام می‌شود و پذیرش مراکز اقامتی برای معتادین 70 درصد رشد داشته است و در حوزه اتباع نیز در خصوص جمع‌آوری معتادین 187 درصد رشد داشته‌ایم.

هادی‌زاده یادآور شد: 125 درصد از معتادین جمع‌آوری شده به سامان‌سراها ارجاع شده‌اند و در این خصوص قابل قیاس با هیچ استانی نیستیم. خودروهای توقیفی 22 درصد در استان تهران کاهش یافته است و 11 درصد نیز کاهش موتورسیکلت‌های توقیفی را داشته‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کشفیات را در مواد مخدر تریاک با بیش از 25 هزار کیلوگرم داشته‌ایم و بعد از آن حشیش 2 هزار کیلوگرم و هروئین 1381 کیلوگرم بوده است. 

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران  ادامه داد: 27 درصد از مجموع دستگیری‌های  کل کشور نیز مربوط به استان تهران است و یک هزار و 975 نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شده‌اند که 665 نفر قاچاقچی، 400 نفر توزیع‌کننده بوده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: 753 نفر نیز معتاد متجاهر جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

هادی زاده افزود: در حوزه کارگاه‌های تولید شیشه و هروئین نیز کاهش کشفیات را داشته‌ایم و به نسبت کل کشور، 54 درصد کشفیات در این حوزه در استان تهران بوده است. 

سیاوش شهریور فرمانده شهرستان شمیرانات نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر تجریش تبدیل به دپوی معتادین متجاهر شده است و وضعیت خوبی نداریم، حدوداً هرشب 40 تا 50 نفر کارتن‌خواب در این محدوده حضور دارند که جمع‌آوری نمی‌شوند و علت آن نیز می‌گویند به دلیل سهمیه‌ها است.

وی یادآور شد: در حال حاضر روانگردان‌ها به طرف دبیرستان‌های بالای شهر پیش رفته است و ما طرحی را ارائه کردیم که نیروی انتظامی در مدارس حضور پیدا کند و ضمن آموزش‌های لازم اقدامات پیشگیرانه را نیز انجام دهند. 

شهریور گفت: متأسفانه سهمیه دبیرخانه ستاد مبارزه با موادمخدر به شهرستان‌ها اختصاص پیدا نمی‌کند و ما دچار فقر مادی و معنوی در این خصوص هستیم.