آغاز طرح ساماندهی موتورسواران در پایتخت

نارضایتی شهروندان و مسوولان از موتورسواران پایتخت و تخلفات این دسته از کاربران ترافیک پلیس تهران را بر آن داشت تا طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران را در دستور کار خود قرار دهد.

اخبار اجتماعی-سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت از اجرای این طرح از صبح امروز خبر داد و اظهار داشت: پلیس مخالف موتور سواران و ارتزاق به واسطه کار با موتور نیست اما این دسته از کاربران ترافیک باید قانون‌مند باشند.

وی به تخلفات عمده برخی از موتور سواران پرداخت و تصریح کرد:حرکت در جهت مخالف در خیابان‌ها، حرکت در خطوط ویژه، حرکت در پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز، همراه نداشتن مدارک، نداشتن پلاک، مخدوش بودن پلاک و حرکات مخاطره‌آمیز و تک‌ چرخ زدن  از جمله مواردی است که اعمال قانون، توقیف و انتقال موتورسیکلت‌ها به پارکینگ را در پی خواهد داشت.

فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: اگر موتورسیکلت سواران موارد زیر را انجام دهند فقط شامل اعمال قانون و جریمه شده و توقیفی در دستور کار نخواهد بود؛ این موارد عبارتند از پوشاندن پلاک با قفل، پوشاندن پلاک با طلق و امثالهم، حمل بارهای نامتعارف‌، عدم استفاده از کلاه ایمنی استاندارد و ایستادن روی خط عابر پیاده. حال باید منتظر ماند و  دید که آیا طرح ساماندهی و برخورد با موتورسواران متخلف می تواند بهبودی در وضعیت تردد این دسته از کاربران ترافیک و همچنین ساماندهی وضعیت تردد در معابر پایتخت به خصوص معابر مرکزی تهران داشته باشد.