ضرورت بررسی آیین‌نامه شهر دوستدار سالمند در شورای شهر

آیین‌نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند امروز در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای شورا نظراتشان را مطرح کردند.

اخبار اجتماعی-محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر از اعضای شورا خواست تا این لایحه مجدد به کمیسیون فرهنگی جهت بررسی بیشتر بازگردد.

وی افزود: متاسفانه دوستان در شورا در حوزه فرهنگ، همه خود را صاحب‌نظر می‌دانند ولی در حوزه‌های دیگر فقط خودشان تخصص دارند که باید این مسئله برطرف شود.

این عضو شورای شهر عنوان کرد: آیین‌نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند 24 تیر سال 94 به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شده است و 12 شهریور سال 96 به شورای پنجم ارجاع یافت و مقرر شد پس از آن کمیته فرهنگی و اجتماعی این موضوع را بررسی کند.

وی بیان داشت:‌نظر کمیسیون در مورد آیین‌نامه رد لایحه و بازگشت آن به کمیسیون و بررسی آن است.

در ادامه مجید فراهانی عضو دیگر شورای شهر مخالفت خود را با این مسئله مطرح کرد و گفت: کشور ما رو به سالمندی است و مهمترین مسائل امروز موضوع سالمندی محسوب می‌شود. قبلا مصوبه تصویب شده و اکنون نباید آیین‌نامه آن را رد کرد.

حجت نظری عضو دیگر شورای شهر گفت: به نظر من اصلا این آیین‌نامه باید در سند جامع رفاه اجتماعی دیده شود؛ چراکه سندهای متفاوت حوزه اجرایی را دچار سردرگمی می‌کند و کاهش دقت در مقررات را به همراه دارد.

احمد مسجدجامعی در مورد این موضوع گفت: مصوبه شهر دوستدار سالمند قبلا به تایید فرمانداری و شورای شهر رسیده و اکنون بحث سر یکی از بندهای آیین‌نامه است و نیازی نیست که کل مصوبه را کنار بگذاریم.

پس از صحبت‌های شورای شهری‌ها، زینب نصیری، نماینده شهرداری گفت: موضوع امروز بر سر بند (ج) مصوبه شهر دوستدار سالمند است که آیین‌نامه ذیل این مصوبه محسوب می‌شود؛ بنابراین در حوزه سند رفاه اجتماعی نیست و نباید آنها را با هم ادغام کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر مشخص نیست در حوزه سالمندان منابع کجا و چگونه هزینه می‌شود و  آیین‌نامه کمک می‌کند فرایندها شفاف‌ شود، لذا خواهشمندم دوستان به آن توجه کنند و آن را به سند جامع رفاه اجتماعی گره نزنند.

در پایان ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر، مسئله استراداد این لایحه به کمیسیون مربوطه را مطرح کرد و با 16 رای موافق این پیشنهاد به تصویب رسید و آیین‌نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری بازگشت.