پیمانکار گود تخلیه نخاله به حبس محکوم شد

ولی‌اله محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس با اشاره به اینکه در گشت و پایش‌های ادواری از گود تخلیه نخاله در محدوده معادن شهرستان، کارشناسان این اداره متوجه بروز آلودگی فراوان محیط زیستی و انتشار ذرات در هوا از سوی این واحد شدند‌، افزود: این واحد با فعالیت غیر‌اصولی و عدم پاکسازی معابر، موجب انتشار گرد و غبار در منطقه شده و همچنین به دلیل بی‌توجهی به اخطاریه‌های صادره به مرجع قضایی معرفی شد.

اخبار اجتماعی-وی اظهار داشت: پس از پیگیری حقوقی این اداره، متهم به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی به تحمل4 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان قدس در ادامه گفت: این حکم با توجه به اتمام مراحل قانونی قطعی شده و لازم الاجراست.

وی با تشریح اینکه تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مکان‌های غیر مجاز و در حاشیه شهرها نیز یکی از معضلات محیط زیستی غرب استان تهران محسوب می‌شود، افزود: با افزایش جمعیت و گسترش ساخت و سازهای عمرانی و ساختمانی، و نیز تخریب و مرمت بناهای عمرانی و ساختمان ها، میزان تولید نخاله های ساختمانی به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

محمدی بیان داشت‌: به جا ماندن پسماندهای ساختمانی، معضلات زیادی را از جمله آلودگی های محیط زیستی و تولید ذرات گرد و غبار، بد منظره شدن فضای اطراف، بروز حادثه و مشکلات مشابه را در پی دارد.

محمدی همچنین در پایان با بیان اینکه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده‌های معرفی شده به دادگاه تا زمان حصول نتیجه با جدیت پیگیری می‌شوند، خاطر نشان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق اجتماعی شهروندان، واحدهای آلاینده زیر ذره بین این اداره قرارداشته و در صورت عدم رعایت الزامات محیط زیستی و هرگونه اقدام علیه بهداشت عمومی، علاوه بر درج نام واحد در لیست صنایع آلاینده، مسئول مربوطه به مراجع قضایی معرفی می شود.