وعده شهردار پایتخت برای انتشار اسناد بدهی‌های گذشته شهرداری تهران

 پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در حاشیه اهدای نشان امانتداری به راننده تاکسی که ۷۰ هزار یورو را به توریست‌ لهستانی بازگردانده بود، با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا در روز جاری ۱۲۰ واحد است و در مرز هشدار قرار داریم، در جمع خبرنگاران گفت: فقط تهران نیست که وضعش به این شکل است، بلکه شهر‌های اطراف تهران وضعیتی بد‌تر دارند.

اخبار اجتماعی-وی با بیان اینکه آلودگی هوای تهران نتیجه پدیده اینورژن (وارونگی دما) است که در زمستان با آن رو به رو هستیم، افزود: اگر وزش باد داشته باشیم، اوضاع بهتر می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه وضعیت هوای تهران ۹ روز می‌شود که ساکن است، گفت: امیدواریم به شرایط بهتری دست یابیم.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بر خلاف مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا هنوز نرخ کرایه برخی اتوبوس‌ها نیم بها نشده است، گفت: تنها در برخی از خطوط که اتوبوس کم تری دارند و بخش خصوصی متولی آن‌هاست و شب قبل به پارکینگ نیامده بودند، دستگاه‌های آن‌ها به روز رسانی نشده بود که آن تعداد هم به روزرسانی شدند و بلافاصله مشکل را پس از اعلام گزارش‌های مردمی حل کردیم.

وی در خصوص دلایل فرونشست زمین در تهران گفت: علت اصلی فرونشست زمین در پایتخت استفاده از منابع آبی زیرزمینی است، به همین دلیل باید برداشت خود را کم کنیم و این کار را هم آغاز کرده‌ایم.

شهردار تهران گفت: مسئله دیگر مربوط به بازچرخانی آب است که نیازمند تصفیه خانه‌های محلی است و در این مورد هم برنامه‌های میان مدت داریم، اما اقدام عاجل نمی‌کنیم.


بیشتر بخوانید: تذکر شورای شهر تهران به شهرداری برای بازنگری طرح کنترل آلودگی هوا


حناچی در خصوص علت تأخیر در ارسال بودجه سال ۹۹ گفت: تمام تلاشمان این است که مطابق با برنامه سوم بودجه را تنظیم کنیم و رویکردمان این است که وقتی شعار‌هایی مثل پیاده روی و محله محوری می‌دهیم در این مسیر با جدیت حرکت کنیم که مقدمه آن هم انتخابات شورایاری‌ها بود.

شهردار تهران در خصوص وضعیت اصلاح ساختار در شهرداری گفت: در حال حاضر شهرداری تهران دارای ۱۶ هزار پست و ۶۷ هزار نیرو است و در جلسه هم اندیشی روز یکشنبه هم صحبت‌های زیادی در این باره انجام شد.

حناچی در پاسخ به سوالی در مورد زمان انتشار اسناد بدهی گذشته شهرداری تهران گفت: اسناد بدهی‌های گذشته شهرداری را حتما منتشر می‌کنیم، اما نه در رسانه‌ها.

وی در مورد طرح‌های موقتی آلودگی هوا گفت: فقط شهرداری در این خصوص تصمیم گیری نمی‌کند و شورایی در استانداری تهران فعال است که نقطه نظرات در آنجا مطرح می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: تصمیمات در این شورا بر اساس خرد جمعی گرفته می‌شود.

حناچی با بیان اینکه با مرز تعطیلی هنوز فاصله داریم، تصریح کرد: امیدواریم به این نقطه نرسیم و مردم باید بدانند که اگر شاخص‌ها از حد گذشت حتی یک خودرو تک سرنشین هم سم است.

وی با بیان اینکه نوسازی حمل و نقل عمومی در حال اقدام است و حدود ۶۵۰ واگن تأمین اعتبار شده است، تصریح کرد: تأمین اتوبوس هم در کمیسیون زیربنایی دولت در حال پیگیری است.

شهردار تهران در خصوص اظهارات سردار رحیمی و انتقاد او از برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در نمایشگاه بین المللی تهران گفت: در حال حاضر هیچ نمایشگاه پر مخاطبی در تهران برگزار نمی‌شود که البته در شورای ترافیک در مورد نمایشگاه‌ها بحث شده و قرار است که لیست نمایشگاه‌هایی که تا پایان اسفند برگزار می‌شوند ارسال شود تا اگر نمایشگاه پر مخاطبی بود تمهیدات لازم برای انتقال آن به شهر آفتاب را انجام دهیم.

حناچی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه پلیس نسبت به اعمال نشدن نقطه نظرات خود در تصمیمات ترافیکی انتقاد دارد، گفت: اتفاقا در شواری ترافیک نظرات پلیس مطرح می‌شود، اما ما باید به جای تصمیمات سلیقه‌ای به سمت قانون‌گرایی برویم.