بازداشت موقت عصای دست بازپرسان برای بازداشت موادفروشان

مهدی مهرانگیز معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای انقلاب گفت: طرح ظفر پس از ابلاغ احکام قضایی به پلیس و با تلاش ماموران انتظامی در سراسر تهران به مرحله اجرا درآمد.

اخبار اجتماعی- وی افزود: در برخی مواقع ماموران پلیس در ساعات نیمه شب برای ورود به منازل متهمان و کارگاه‌های متخلف که مبادرت به توزیع موادمخدر می‌کردند از ما طلب حکم ورود به منزل کرده که به سرعت احکام شبانه برای اجرای عملیات‌ها ابلاغ می‌شود که تمام این‌ها صرفا برای برقراری امنیت و آسایش مردم است.

مهرانگیز تصریح کرد: ۱۵ باند عمده فروش موادمخدر در ظفر ۲ شناسایی و ۱۰ دستگاه خودرو مجرمان هم توقیف شد

وی افزود: حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ریاست قوه قضاییه در کنار مبارزه با مفاسد اقتصادی بر مبارزه شدید و قاطع با فروش و توزیع موادمخدر تأکید دارند و دستور ویژه ای مبنی بر دستگیری عاملان توزیع موادمخدر خرد و کلان را به ما ابلاغ کردند و گفتند که به این افراد رحم نکنید و بر اساس قانون با آن‌ها برخورد کنید.

معاون دادستان تهران تصریح کرد: در اجرای احکام از بازداشت موقت استفاده می‌کنیم، بازداشت موقت به این صورت است که با اجرای آن تا زمان بررسی پرونده و ارجاع آن به دادگاه، وثیقه یک هزار میلیاردی هم نمی‌تواند متهم را به صورت موقتی از زندان آزاد کند.

وی افزود: یکی از اقدامات و اهداف ما در دادسرای انقلاب این است که متهمان در بازداشت بمانند و در صورت وجود شرایط مناسب از ظرفیت قانونی بازداشت موقت استفاده می‌کنیم.

مهرانگیز تأکید کرد: پس از بررسی‌های پلیس مبارزه با موادمخدر در صورتی که ماموران انتظامی به این نتیجه برسند که باید خانه و ساختمانی پلمب شود، بدون وقفه از ظرفیت ماده ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری استفاده خواهیم کرد و به سرعت این اماکن پلمب خواهند شد و تا بررسی پرونده در دادگاه و اعلام رأی قاضی پرونده، اماکن فک پلمب نخواهند شد.