خشک کردن لباس در خانه خطرناک است؟

میرزایی، متخصص عفونیدرباره قارچ‌هایی که در خانه با خشک کردن لباس به وجو می‌آیند، اظهار کرد: زمانی که لباس‌های مرطوب را در منزل پهن می‌کنید، رطوبت آن بیش از حد طبیعی می‌شود؛ این عامل باعث تکثیر قارچ بسیار خطرناکی به نام آسپرژیلوس می‌شود.

اخبار اجتماعیاو افزود: قارچ آسپرژیلوس بسیار فرصت طلب است و خیلی زود انتشار پیدا می‌کند. همچنین اسپوراین قارچ می‌تواند موجب تشدید آلرژیک در بیمارانی که سابقه دارد ، شود.

این متخصص افزود: وجود این قارچ در منزل برای افراد مسن، کودکان، افراد با سابقه نقص ایمنی و بیماری اگزما بسیار خطرناک است و سبب تشدید بیماریشان می‌شود.

میرزایی هشدار داد: لباس‌های شسته شده را تا حد امکان در خارج از خانه خشک کنید  و اگر مجبور به این کار شدید از دستگاه‌های خشک کن مخصوص لباس استفاده کنید. بخاطرداشته باشیدهنگام استفاده، دستگاه را در اتاقی مجزا قرار دهید؛ همچنین اگردسترسی به نور خورشید نداشتید و مجبور به خشک کردن لباس‌ها در خانه شده اید؛  پنجره‌ها را برای تبادل هوا باز بگذارید.

میرزایی تاکید کرد: قارچ آسپرژیلوس اگر در فضای خانه باشد می‌تواند از طریق اشتنشاق وارد بدن افرد شود و فرد را دچار بیماری کند.