خبری خوش برای رانندگان تاکسی

علیرضا قنادان مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران درباره تمهیدات تاکسیرانی به دلیل افزایش نرخ بنزین اظهار داشت: طی صحبتی که با محسنی‌بندپی استاندار تهران و جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور داشته‌ایم قرار شده است تسهیلاتی برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شود.

اخبار اجتماعیوی افزود:‌ تاکسیرانان تهران همکاری خوبی علیرغم افزایش نرخ بنزین داشتند و شکایت جدی در مورد تخلفات آنها به دلیل افزایش نرخ غیرقانونی نداشته‌ایم حتی شکایات نسبت به وضعیت همیشگی کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: طی مذاکرات و صحبت‌هایی که انجام گرفت قرار شده سهم پرداختی دولت برای حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی لحاظ شود چرا که تاکسی‌های جدید الورود بیمه آنها از نوع خویش فرما بوده و ماهانه باید حق بیمه حدود 500 هزار تومان پرداختن می‌کنند.

قنادان گفت: البته طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها پیش از این قرار بود 50 درصد حق بیمه را دولت پرداخت کند ولی این موضوع برای تاکسیرانان جدید الورود محقق نشده است.

قنادان گفت: این موضوع برای سال 98 در بودجه‌ای که مجلس در نظر گرفت دیده شد و مورد تائید قرار گرفت ولی سازمان تأمین اجتماعی زیر بار این مسأله نرفت و ما اکنون درخواست کرده‌ایم که مشکل بیمه‌ای تاکسیرانان حل و قانون‌های مورد تائید قرار گرفته عملیاتی شود.

وی افزود:‌همچنین درخواست کرده ایم جایگاه اختصاصی CNG برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شود تا این افراد در نقاط مختلف شهر در ترافیک این جایگاه‌ها معطل نشوند.

​مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: خودروهای فرسوده تاکسی مصرف سوخت بیشتری دارند لذا موضوع نوسازی آنها نیز در جلسه با معاون وزیر کشور و استاندار تهران مدنظر قرار گرفت و هر دو نفر قول مساعد در این زمینه دادند تا از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز بخشی به نوسازی ناوگان فرسوده اختصاص یابد.

قنادان گفت: همچنین خدمات رفاهی جدید برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده تا این افراد بتوانند از مراکز فرهنگی و سینماها با تخفیف‌‌  یا رایگان بهره‌مند شوند. همچنین فروشگاه‌هایی ویژه برای خرید این افراد پیش‌بینی کرده‌ایم که به زودی جزئیات برنامه‌ها در این راستا اعلام خواهد شد.