وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی استان ها

صادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور اظهار کرد: براساس نقشه های هواشناسی امروز برای استان های ساحلی دریای خزر، تهران، قم، بخش های مرکزی، اصفهان، سمنان، کرمان، بخش هایی از استان بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی بارش برف و باران داریم.

اخبار اجتماعی وی از استمرار بارش طی روزهای آینده در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: روز پنج شنبه بارش در سواحل دریای خزر، استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی، کرمان، بخش هایی از استان هرمزگان بویژه شرق ادامه دارد و برای روز جمعه بارش عمدتا در سواحل دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی خواهیم داشت.

ضیاییان با اشاره به اینکه فردا بارش باران برای تهران خاتمه می یابد، بیان کرد: فردا ظهر دما برای تهران افزایش می یابد و از روز جمعه مجدد با نفوذ هوای سرد، کاهش دما را خواهیم داشت.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنج شنبه اوج بارش ها در جنوب شرقی، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و بخش هایی از خراسان جنوبی است.

به گفته وی، روز پنج شنبه بارش های عمده در استان گیلان، مازندران، خراسان شمالی، اردبیل و ارتفاعات رشته کوه البرز به صورت برف خواهد بود که براین اساس وقوع برف در ارتفاعات ممکن است مشکلاتی در تردد استان های گیلان و اردبیل ایجاد شود.

ضیاییان در پایان نسبت به وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی مناطق هشدار داد و گفت: بنابر بولتن های هواشناسی، با توجه به بارش شدید باران در سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی خراسان رضوی و خراسان جنوبی و بخش هایی از استان کرمان احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر وجود دارد.