قول وزیر بهداشت برای افتتاح ۸۱۰۰ تخت بیمارستانی

سعید نمکی ظهر امروز در بازدید از مراکز درمانی اردستان اظهار کرد: در این دولت اولین گام در راستای بهبود وضعیت درمانی طرح تحول سلامت بود.

اخبار اجتماعی - وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: برای ۹ میلیون نفر بیمه اجباری را تصویب کردیم و مکلف شدیم افرادی که پوشش بیمه‌ای ندارند را تحت پوشش قرار بدهیم.

وی تصریح کرد: گام دوم تحول سلامت پیشگیری قبل از درمان بود که بسیج کنترل فشار خون جزو همین طرح است که هر خانه به یک پایگاه سلامت تبدیل شود.

نمکی با اشاره به این موضوع که امسال در بحث منابع سخت‌ترین سال از انقلاب تاکنون بوده است، عنوان کرد: برای اولین بار در کشور ۸ هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستان امسال افتتاح می‌کنیم و در هر هفته ۵۰ پروژه افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین در کشور تصریح کرد: شهرستان اردستان در ۳۰ سال گذشته تاکنون پیشرفت چشمگیری نداشته است و تحول آن‌چنانی در آن رخ نداده است.

وی افزود: نباید جوری برنامه‌ریزی کنیم که بیماران شهرستان در صف انتظار تخت بیمارستان اصفهان معطل بماند ولی در بیمارستان‌های کاشان تخت خالی وجود داشته باشد.

نمکی در پایان گفت: پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت که از سال ۱۳۹۴ معوق مانده است را تسویه می‌کنیم.

در ادامه سید صادق طباطبائی‌نژاد بیان داشت: مرکز بهداشت بخش مهاباد با کمبود آمبولانس و نیروی خدماتی روبرو است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز با حضور وزیر بهداشت در شهرستان و بازدید از مرکز فوریت‌های پزشکی زواره دستور تبدیل این مرکز به بیمارستان صادر شد.

وی افزود: منطقه برزاوند اردستان با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر و مسافتی بالغ بر ۷۰ کیلومتر تا مرکز شهرستان مرکز درمانی مجهز ندارند.

طباطبائی‌نژاد با اشاره به مشکلات بیمارستان اردستان عنوان کرد: امیدواریم وزیر بهداشت و درمان در این سفر دستور مساعد جهت رفع این مشکلات را صادر کند.