ارائه کمک هزینه ازدواج به دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد

حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره)  اظهار کرد: ۷۸ هزار و ۷۵ دانشجو در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند.

اخبار اجتماعی -معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه از این تعداد حدود ۵۲ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، ۵۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و حدود هزار نفر در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند، گفت: برخی از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می‌کنند.

خدرویسی افزود: کمیته امداد علاوه بر پرداخت کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه شهریه دانشگاه را نیز به دانشجویان تحت حمایت پرداخت می‌کند.

او تصریح کرد: ۵۲ هزار نفر از این دانشجویان دختر و ۲۶ هزار نفر پسر هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه ۱۸ هزار دانشجوی تحت حمایت در دانشگاه‌های دولتی و ۱۶ هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: مابقی دانشجویان تحت حمایت در سایر مراکز از جمله پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

او افزود: ۷۴ هزار نفر از دانشجویان تحت حمایت مجرد و حدود چهار هزار نفر متاهل هستند.

خدرویسی با بیان اینکه علاوه بر پرداخت هزینه‌های تحصیلی و کمک‌هزینه شهریه به دانشجویان، مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام دانشجویی نیز به دانشجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود، تاکید کرد: از دیگر خدمات کمیته امداد به دانشجویان، کمک‌هزینه و هدیه ازدواج است که به منظور تشویق دانشجویان به سنت حسنه ازدواج ارائه می‌شود.