پیشنهاد شهردار تهران برای استفاده از تراموا در سه مسیر پایتخت

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع بودجه سال 99 شهرداری و سیاست‌ها و الزامات مربوط به آن امروز در جلسه شورا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که آگاهی اعضای شورا نسبت به این موضوع افزایش یافته است، حساسیت‌ها نیز بیشتر شده و بند به بند پیشنهادات و سیاست‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است. 

اخبار اجتماعی -وی با اشاره به اینکه الزامات بودجه 99 شهرداری جدی خواهد بود،‌گفت: حساسیت اعضای شورای شهر به این مسأله نسبت به سال پیش بیشتر شده است.

* پیشنهاد حناچی برای ایجاد تراموا در سه نقطه پایتخت

رئیس شورای شهر تهران درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز برخی از اعضای شورای شهر با شهردار تهران گفت: بحث سه انتصاب در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، همچنین مسأله حمل‌ونقل ریلی و عمومی نیز ارزیابی شد. اعضای شورا در کنترل آلودگی هوا حساس هستند و معتقدند باید از حمل‌ونقل عمومی دیزلی به سمت برقی پیش رویم.

وی بیان داشت: بین استفاده از اتوبوس‌های برقی و تراموا اختلاف‌نظر بود و حناچی شهردار تهران پیشنهاد استفاده از تراموا را در سه مسیر ولیعصر(عج) از تجریش تا راه‌آهن، خیابان امام خمینی (ره) تا میدان امام خمینی و دور بازار داشت و این مسأله مورد بحث و گفت‌وگو میان اعضای شورا و شهردار قرار گرفت.

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آقای قالیباف اخیراً اعلام کرده که در زمان آقای هاشمی طی 20 سال تنها 70 کیلومتر مترو ساخته شده و ما در 12 سال توانسته‌ایم 200 کیلومتر خط مترو بسازیم، گفت: من در این زمینه خیلی وقت پیش پاسخ داده‌ام، قبلاً ما با هم همکار بوده‌ایم و منظورشان این بود که آن 200 کیلومتر را هم من ساخته‌ام (زمان هاشمی).

* پاسخ هاشمی به اظهارات مترویی قالیباف

رئیس شورای شهر تهران گفت: من تنها دو سال در مترو نبوده‌ام و کار مترو بر اساس یک فعالیت قدیمی شکل گرفته، قبل از انقلاب کلنگ آن زده شده خیلی‌ها زحمت کشیده‌اند و این نیست که کسی آن را مصادره کند. خودم هم در زمان آقای قالیباف مدیر مترو بوده و فعالیت داشته‌ام. 

* شهرداری 800 پست مدیریتی دارد 

وی در پاسخ به اینکه یک سال از آمدن پیروز حناچی به شهرداری تهران می‌گذرد و همچنان انتصاباتی توسط ایشان انجام می‌گیرد و آیا این موضوع تزلزل در مدیریت شهری به شمار می‌رود، گفت: شهرداری حدود 800 پست مدیریتی دارد همیشه تغییرات پیش می‌آید، یکی بازنشسته و یکی در گزینش دچار مشکل می‌شود شما ناراحت این موضوع نشوید.

هاشمی در مورد متمم بودجه گفت: این متمم هنوز واصل نشده است.