افکار نیوز - مجید جمشاد امروز در گفتوگو با فارس با اشاره به آخرین وضعیت راههای استان اظهار داشت: در حال حاضر تمام محورهای اصلی استان باز است و تردد در آنها انجام میشود.

وی، با بیان اینکه محور آزادراه قزوین‌ رشت همواره با ترافیک مواجه است، تصریح کرد: در محور آزاد راه قزوین‌ ‌رشت هر روز شاهد ترافیک سنگین هستیم.

این مسئول ادامه داد: روز گذشته ۲۵ هزار و ۸۵۰ دستگاه خودرو از مسیر آزاد راه قزوین ‌ - رشت وارد گیلان و تعداد بالغ بر ۸ هزار خودرو از استان خارج شدند.

به گفته وی، در مجموع از آغاز طرح نوروزی تاکنون تعداد ۱۸۵ هزار خودرو از مسیر آزاد راه قزوین رشت وارد گیلان و ۸۰ هزار خودرو نیز از استان خارج شدند.

وی، درباره وضعیت ترافیک دیگر محورهای استان خاطرنشان کرد: در محور آستارا به طرف اردبیل نیز شاهد ترافیک سنگین هستیم و بقیه راه‌های استان ترافیک نیمه سنگین دارند.

جمشاد، کنترل ترافیک جاده‌های استان را یکی از وظایف مهم پلیس راه گیلان عنوان کرد و اذعان داشت: به همین منظور در ایام نوروز روزانه ترافیک جاده‌ای گیلان با یک فروند بالگرد کنترل می‌شود.

وی با اشاره به تصادفات نوروزی در جاده‌های گیلان یادآور شد: از ۲۵ اسفند که آغاز طرح نوروزی بود تاکنون، ۷۴ نفر مجروح و هشت نفر کشته شدند.

فرمانده پلیس راه گیلان، بیشترین عامل وقوع تصادفات رانندگی در جاده‌های گیلان را عدم رعایت سرعت و سبقت مجاز، بی‌توجهی نسبت به جلو و عدم رعایت حق تقدم عبور عنوان کرد.

وی، با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در گیلان خاطرنشان کرد: تعداد تصادفات مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بحثکشته‌ها ۳ نفر و مجروحان نیز ۸ نفر افزایش داشته است.

جمشاد، همکاری و مشارکت مردم و رانندگان را در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات مرگبار تاثیرگذار دانست.

وی افزود: از مسافران میخواهیم با رعایت تمام نکات ایمنی در رانندگی نوروز خاطرهانگیزی را برای خود و خانوادههایشان ایجاد کنند.