چه کسی رئیس سازمان هلال احمر می شود/ صف طولانی برای معاون رییس جمهور شدن

پس از اتفاقات چند ماه اخیر در جمعیت هلال احمر و در نهایت استعفاء و بازداشت همزمان علی اصغر پیوندی ریاست جمعیت هلال احمر، در نهایت استعفای پیوندی مورد موافقت اعضای شورای عالی  هلال احمر قرار گرفت و بر اساس تصمیم اخذ شده از سوی شورای عالی قرار است فردا از بین کاندیداهای ریاست جمعیت هلال احمر، یک نفر انتخاب و سکاندار این نهاد شود.

اخبار اجتماعی- بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی هلال احمر،  جلسه شورای عالی جمعیت فردا رأس ساعت 14 روز شنبه مورخ 98/9/23 در محل ساختمان صلح برگزار و مدارک تحویلی داوطلبان در همان جلسه با حضور متقاضیان، بازگشایی و مورد بحث و بررسی واقع و نهایتا شورای عالی در همان جلسه دو نفر از افراد واجد شرایط و حائز اکثریت آراء را انتخاب و برابر ضوابط و مقررات مربوطه به ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد.

با توجه به اینکه فردا تکلیف ریاست جمعیت هلال احمر مشخص می‌شود، بسیاری از افراد که شوق خدمت در این نهاد را دارند آمادگی خود را برای حضور در این مجموعه اعلام کرده‌اند و باید منتظر ماند که از بین کاندیداها که در بین آنها برخی از استانداران و معاونان وزرا دیده می‌شود کدوم یک برای ریاست جمعیت هلال احمر انتخاب می‌شوند.

همچنین اعضای شورای عالی هلال احمر و نمایندگان ریاست جمهور در این نهاد نیز در طی روزهای گذشته حاضر به بیان شرایط در هلال احمر نیستند و سکوت کرده‌اند. همچنین قرار است بزودی تغییرانی نیز در ترکیب اعضای شورای عالی هلال احمر صورت بگیرد.

در همین ارتباط نیز روز گذشته جمعی از مدیران سابق هلال احمر در بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات اخیر در هلال احمر واکنش نشان دادند. در بخشی از این بیانیه آمده است: در ساختار فعلی شورای عالی هلال احمر حدود نصف اعضا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به دولت وابسته‌اند و با این شرایط نمی‌توان انتظار رفتار استقلال در این جمعیت داشت.

در هر صورت فردا آزمونی سخت برای شورای عالی هلال احمر است و آنها باید فردی را برای جمعیت هلال احمر به عنوان ریاست این نهاد انتخاب کنند تا وی بتواند اعتماد مردمی را  به این مجموعه بازگرداند...