ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در پایان هفته

اعمال محدودیت‌های ترافیکی و یک طرفه شدن تردد خودرویی آخر هر هفته و تعطیلات رسمی در محور‌های هراز، کندوان و فیروزکوه، مردم  مازندران و دیگر شهرهای شمال کشور را با چالش جدی مواجه کرده است چرا که همانطور که مسافران و گردشگران کشور، شهرهای شمالی کشور را مقصد سفر در تعطیلات آخر هر هفته انتخاب می‌کنند، مردم این شهرها نیز در این زمان‌ها در جهت عکس حرکت گردشگران از طریق محور‌های مواصلاتی به روستا‌های ییلاقی منتهی به این محور‌ها سفر می‌کنند که اعمال محدودیت‌های ترافیکی و راهنمایی و رانندگی مشکلاتی را برای سفر آنان بوجود آورده است.

سیاست پلیس راهور محدودسازی نیست

اخبار اجتماعیسردار سید کمال هادیانفر رئیس  پلیس راهور ناجا درباره ایجاد محدودیت‌های ترافیکی گفت: سیاست پلیس راهور پس از تحلیل ۱۱ سال تصادفات بر محدودسازی نیست.

وی افزود: جاده‌های شریانی کشور به گونه‌ای طراحی شده است که در آن جریان آمد و شد به خوبی اتفاق می افتد.

سردار هادیانفر ادامه داد: گاهی اوقات پلیس مجبور می‌شود محدودیت‌هایی اعمال کند که ممکن است عده‌ای از آن بهره برداری کنند و عده‌ای از آن ناراضی باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به محور‌های شمالی کشور گفت: در محور‌های شمالی، بر حسب شرایط محدودیت‌های ترافیکی بیشتری ایجاد می‌شود و ضرورت توسعه زیرساخت‌های در این مناطق باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: امیدواریم ۳۲ کیلومتر فاز یک آزادراه تهران- شمال در بهمن ماه افتتاح شود. همچنین فاز‌های بعدی تقویت مالی شده و سریعا به بهره برداری برسد.

سردار هادیانفر درباره محور قزوین-رشت افزود: ۸ کیلومتر از این محور دچار مشکل است که با تاکید وزیر راه امیدواریم زودتر این مشکل برطرف شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در صورت حل مشکلات زیرساختی با همکاری دستگاه‌های مربوطه، مجبور به اعمال برخی محدودیت‌های نمی‌شویم تا موجبات نارضایتی مردم از سفر ایجاد نشود.

وی ادامه داد: در برخی ایام پیک و تعطیلات خاص مانند نوروز مجبور هستیم محدودیت‌هایی ایجاد کنیم، اما به ریاست پلیس راه ابلاغ کردیم که طرح جایگزینی خود در این باره را اعلام کنند تا ایجاد محدودیت‌ها به حداقل برسد.