آنفولانزا را چگونه درمان کنیم؟

به گزارش افکارنیوز، آنفولانزا یک بیماری ویروسی است. ویروس‌های آنفولانزای (A) و (B) بیماری را ایجاد می‌کنند. ویروس نوع (A) معمولاً عامل ایجادکننده شیوع سالیانه آنفولانزا است. این ویروس‌ها مدام در حال تغییر خود هستند و انواع جدیدی ایجاد می‌کنند که خصوصیات متفاوتی دارد. به همین دلیل ساختمان ویروس از سالی به سال دیگر تغییر می‌کند و واکسن‌ها و حتی داروها برای اثربخشی باید تغییر کنند.

علائم آنفولانزا

اخبار اجتماعی-  آنفولانزا علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد، اما کسی که به این بیماری دچار شود به مراتب با مشکلات و علائم بسیار شدیدتری روبه‌رو خواهد شد. علاوه بر این آنفولانزا ممکن است، دو الی سه هفته به طول انجامد که چنین زمانی در سرماخوردگی کمتراز یک هفته است. 

داشتن تب بالای ۳۸ درجه سانتی گراد

 سردرد به همراه درد بدن

آلوده شدن بینی به خاطر ترشح مخاط زیاد

خستگی و ضعف به همراه عرق زیاد

تنگی نفس

از دست دادن اشتها

داشتن حالت تهوع

استفراغ

اسهال که مورد اسهال در کودکان بیشتر شایع است.

درمان های خانگی

ویتامین C

برای درمان آنفولانزا میوه و سبزیجات بخورید.

روغن اورگانو

روغن اورگانو (پونه‌ی کوهی) دارای خواص ضد ویروسی قدرتمندی است و برای درمان آنفولانزا عالی است.

روغن‌های معطر

روغن معطر میخک می‌تواند از بدن در برابر عفونت‌ها محافظت کند و بهبود بیماری آنفلوآنزا را تسریع ببخشد.

آب داغ همراه با لیمو، عسل و دارچین

عسل و دارچین به جلوگیری از ایجاد موکوس (خلط) کمک می‌کنند و شما را هیدراته نگه می‌دارند.

زنجبیل:

زنجبیل

چای زنجبیل آماده کنید و کمی عسل خام به آن اضافه کنید.

سیر و پیاز:

هر دوی این سبزیجات به تقویت عملکرد ایمنی بدن کمک می‌کنند.

زنجبیل

زنجبیل حاوی خواص ضد ویروسی و ضد باکتری طبیعی است که به شما کمک می‌کنند به طور موثری با ویروس آنفولانزا مبارزه کنید. شما می‌توانید با استفاده از زنجبیل در دستورهای درمانی و خوراکی مختلف به عنوان ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی اصلی به درمان خانگی آنفولانزا بپردازید.

 آویشن و عسل

آویشن حاوی یک رایحه‌ی بی‌نظیر است که فرح‌انگیز است و همچنین به عنوان یک ضدعفونی‌ کننده و خلت آور عمل می‌کند. آویشن می‌تواند به شما کمک کند عملکرد دستگاه تنفسی‌تان بهتر شود، باکتری‌ها را محدود کند، و مخاط را روان و شل کند. ۱ قاشق چایخوری برگ آویشن خشک شده را با یک فنجان آب جوش و کمی عسل مخلوط کنید و به آرامی از آن بنوشید.

عسل

استفاده از محلول آب و نمک

 نمک و محلول آب‌نمک که می‌تواند گلودرد را تسکین دهد و خاصیت ضدالتهابی دارد. همچنین شست و شوی مجاری بینی با محلول آب‌نمک به پاک شدن سینوس‌ها و جلوگیری و یا درمان احتقان بینی کمک می‌کند. تمیز کردن مجاری بینی نیز سرعت بهبود عفونت‌های سینوسی را افزایش می‌دهد.

 مریم گلی

مریم‌گلی نیز به‌عنوان یک دهان‌شویه مناسب می‌تواند در درمان گلودرد مؤثر باشد.

گیاه سیر

سیر که یک گیاه فوق‌العاده مفید هم به لحاظ پیشگیری و هم به جهت درمان علائم آنفولانزا و سرماخوردگی به شمار می‌آید. سیر خام خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی و همچنین دارای خواص ضدویروسی فوق‌العاده‌ای است. 

سیر

زینک

زینک و مواد خوراکی سرشار از زینک مثل ماهی، میگو، سیر، حبوبات، گوشت قرمز، سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج و …علائم و آثار سرماخوردگی و آنفولونزا را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. 

سوپ مرغ

سوپ مرغ یک غذای ضد التهاب است. سوپ مرغ به خاطر مواد مغذی که در ترکیب آن به کار می‌رود یک غذای مفید برای تسریع درمان بیماری‌هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی است و بدن ضعیف شده در اثر بیماری را تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

آنفولانزا را جدی بگیرید/ موج جدید آنفولانزای مرگبار در راه است

 

در کنار تمامی مواردی که در بالا ذکر شد اصولی کلی وجود دارند که در درمان تمام بیماری ها کمک بسیار زیادی را برای بهبودی سریع ترمان می کند.

استراحت کردن کافی

تامین آب کافی برای بدن

استفاده از مکمل‌های ویتامین C

استفاده از کیسه آب گرم برای تسکین دردهای موضعی

استفاده از یک پارچه سرد برای کاهش تب بدن

چه افرادی بیشتر در معرض آنفولانزای فصلی شدید قرار دارند؟

    زنان باردار در هر مرحله از بارداری

    کودکان کوچکتر از ۵ سال

    افراد مسن تر از ۶۵ سال

    مبتلایان به بیماری مزمن پزشکی مانند HIV / AIDS ، آسم ، بیماری های قلبی و ریوی و دیابت

چه کنیم تا دیگران آنفولانزا نگیرند؟

آنفلوانزا هنگامی که فرد آلوده سرفه یا عطسه می کند ، سریعاً بین افراد گسترش می یابد و قطرات ویروس را در هوا پراکنده می کند.

همچنین می تواند با دست آلوده به ویروس پخش شود.

برای محدود کردن انتقال باید اقدامات احتیاطی انجام شود. افراد باید هنگام سرفه ، دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانند ، سپس آن را بیرون بیاورند و دستها را به طور مرتب و مرتبا بشویند.