برنامه های مدیریت شهری برای کاهش ازدحام جمعیت در مترو

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  درباره بودجه مترو تهران اظهار داشت: بودجه‌ای که سالانه در این زمینه در نظر گرفته می‌شود با بودجه مترو در سایر شهرها متفاوت است و به هیچ عنوان یکسان نیست. 

اخبار اجتماعی-وی افزود : براساس تصمیم شورای عالی اقتصاد قرار است دو هزار واگن جهت توسعه حمل و نقل عمومی خریداری شود که حدود هزار مورد  آن برای  تهران و هزار مورد دیگر برای سایر استان‌ها است. چرا که  نیاز تهران بسیار فراتر از سایر شهرها در حوزه حمل و نقل عمومی است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  با اشاره به اینکه از درآمد حاصل از ارزش افزوده و کمک‌های مجلس می‌توان برای توسعه حمل و نقل عمومی استفاده کرد گفت: از همان ابتدا که قیمت بنزین افزایش یافت  اعلام کردیم که بخشی از درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد. 

علیخانی خاطرنشان کرد:  براساس همین پیگیری‌ها جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور هفته گذشته برگزار شد و شش هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی در کشور اختصاص یافت که 50 درصد آ‌ ن برای تهران در نظر گرفته شده است. 

وی بیان داشت: پس از خرید اتوبوس‌های جدید و افزایش واگن‌های مترو،  ازدحام جمعیت در مترو کاهش می‌یابد.