راه حل اصلی مبارزه با مواد مخدر

 اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر اظهار کرد: امیدواریم این مرکز با انتقال تجربه‌ها در کاهش اعتیاد کمک کند.

اخبار اجتماعی-سردار مومنی با بیان اینکه ۴ حوزه اصلی در جلوگیری از اعتیاد در جمهوری اسلامی ایران بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است، افزود: جمهوری اسلامی با توزیع و ترانزیت مواد مخدر مقابله می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ تن مواد مخدر کشف شد که ۴۰ تن آن هروئین و مرفین بود، گفت: مصرف عمده این مواد در کشور‌های اروپایی است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر ادامه می‌یابد، چراکه مواد مخدر دشمن بشریت است.

مومنی گفت: افرادی که گرفتار مواد مخدر شده‌اند باید درمان شوند تا بتوانند به چرخه زندگی بازگردند. اقداماتی خوبی در درمان داشتیم و بیش ۹ هزار مرکز درمانی در کشور در حال فعالیت هستند و بدون هیچ تبعیضی به متقاضیان کمک می‌کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: جمهوری اسلامی به این راهبرد رسید که علاوه بر مقابله با ورود مواد مخدر و درمان به پیشگیری اهمیت ویژه‌ای قائل شود، چراکه راه حل اصلی پیشگیری است و جوانان باید یاد بگیرند قاطعانه به هر پیشنهادی منفی، «نه» بگویند.

سردار مومنی اضافه کرد: جمهوری اسلامی به اقدامات خود در حوزه درمان، کاهش آسیب، صیانت اجتماعی و پیشگیری ادامه می‌دهد.

وی افزود: براساس گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل، اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در حال افزایش است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۸۵ هزار مرگ و میر در دنیا گزارش شده که ۲/۳ آن مربوط به این مشکل است.

مومنی گفت: جمهوری اسلامی به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر برنامه‌ای برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، درمان و پیشگیری دارد.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این مرکز نشان داد تحریم‌ها در مقابله با قاچاق مواد مخدر، درمان معتادان و همکاری ایران با سازمان ملل متحد تاثیری نداشته است.