واکنش محسن هاشمی به استمرار آلودگی هوای این روزهای پایتخت

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز صحن علنی شورا گفت: مفهوم یلدا بر امید استوار است و امید به اینکه تاریکی کمتر می شود و این پیام را دارد که سخت ترین شرایط در حال گشایش است.

اخبار اجتماعیوی ادامه داد: ابتدای زمستان را با اوج آلودگی هوا در حال گذر داریم و این یک موضوع مناسبتی شده یعنی هم رسانه ها و هم مدیران برخی از ایام مورد توجه قرار میگرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در خیلی از کلانشهر‌های جهان این موضوع وجود دارد و در آنجا تلاش می شود بدون هیجان و با عقلانیت به آن موضوع رسیدگی کنند

محسن هاشمی تصریح کرد: در لندن و مکزیکو‌سیتی هم به این مشکل برخورده بودند اما توانستند با وفاق ملی آن را حل کنند.

وی گفت: منابع آلودگی با منابع ذرات معلق با هم فرق دارند خودروهای سواری ۳۷ درصد آلایندگی را ایجاد می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اما آن چیزی که امروز در جریان است بحث ذرات معلق که سهم خودروهای شخصی از تولید ذرات معلق کمتر از ۴ درصد است و سهم کامیونها و اتوبوسها و سرویس ادارات هم بیش از ۱۷ درصد است.

هاشمی گفت: این در حالی است که سهم پالایشگاه و سهم صنایع دور و بر تهران هم بیش از ۳۰ درصد است و باید برای این موضوع یک برنامه کاربردی داشته باشیم.

وی ادامه داد: نوسازی موتورسیکلت ها و بهبود خروجی نیروگاه ها و صنایع و پالایشگاه ها را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: وظیفه دولت و محیط زیست در این مسیر بیشتر از شهرداری تهران است و همه دستگاه ها باید سهم خودشان را در این حوزه بپذیرند.