به گزارش افکارنیوز، منعم شمشادی در گفتوگو با فارس با اشاره به اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه در مسجدالحرام برای زمان تحویل سال نو اظهار داشت: نمایندگی مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه اقدام به تشکیل ۷ تیم درمانی و امدادی کرد که در این زمینه ۴ تیم پزشکی مجهز به دارو و کمکهای اولیه در مسجد الحرام مستقر و به ارائه خدمات درمانی به زائران پرداختند.

وی افزود: همچنین ۳ تیم دیگر نیز در درب‌های ورودی که محل تردد زائران ایرانی بود که به توزیع ماسک بین زائران پرداختند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی‌های به‌عمل آمده با مسئولان ذیربط در صورت ادامه این وضعیت، مرکز پزشکی آمادگی لازم جهت ارایه خدمات بیشتر نیز به زائران را دارد.

وی با توصیه به زائران برای رعایت موارد لازم از جمله خودداری افراد سالمند، کودکان، زنان باردار و افراد بیمار از حضور در مکان‌های باز گفت: افرادی که بیماری‌های انسداد دستگاه تنفسی، آسم، بیماری‌های قلبی‌ و عروقی دارند بیشتر از دیگران باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

شمشادی خاطرنشان کرد: زائران به اندازه کافی از مایعات استفاده کنند و از خوردن غذاهای آماده بیرون از هتل خودداری کرده و در این راستا زائران زمانی که در بیرون از هتل نیز هستند از ماسک، دستمال یا چفیه مرطوب استفاده کنند.