به گزارش افکارنیوز، عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهر افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که طی روز های شنبه تا دو شنبه در برخی نقاط استان های بوشهر، جنوب فارس، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، رگبارهای موقتی باران گاهی با وزش باد نسبتاً شدید و رعد و برق رخ خواهد.

به گفته وی، یک سامانه بارشی از عصر دو شنبه از شمال غرب وارد کشور می شود و ابتدا در شمال غرب، در روز سه شنبه در نیمه غربی و سپس در روز چهارشنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال شرق، مرکز و شرق کشور فعال می شود.

امیدوار اظهار داشت: در حالیکه این سامانه در روز پنج شنبه از شرق کشور خارج می شود، شرایط برای ناپایداری، مجدداً در نوار غربی کشور فراهم می شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی تصریح کرد: سه شنبه در استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و با شدت کمتر در استان های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، قم و مرکزی آسمان ابری همراه با رگبار باران گاهی با وزش باد، رعدو برق و سپس کاهش دما خواهد بود.

به گفته وی، چهارشنبه در استانهای لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد و با شدت کمتر در استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی زنجان، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، البرز، تهران، قم، مرکزی، قزوین، همدان، سمنان، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، اصفهان، یزد، بوشهر خوزستان، و شمال فارس آسمان ابری با رگبار باران گاهی با وزش باد، رعدو برق و کاهش دما خواهد بود.