پیکر خلبان شهید رحمانی فردا به خاک سپرده می‌شود

روز چهارشنبه ۴ دی ماه سال جاری یک فروند جنگنده میگ ۲۹ نیروی هوایی ارتش حین انجام  ماموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد و امیر سرتیپ دوم محمدرضا رحمانی خلبان این جنگنده جاودانه شد.

اخبار اجتماعی- در این سانحه به دلیل شرایط بدجوی و با وجود اعزام تیم‌های مختلف جستجوگر از تکاوران و یگان‌های هوانیروز ارتش و سپاه، هلال احمر، کوهنوردان محلی و مردم منطقه، شناسایی محل سقوط جنگنده و یافتن اطلاعات از وضعیت خلبان به سختی انجام شد که سرانجام ظهر جمعه شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی محرز و تأیید شد.

امیر سرتیپ شهید محمدرضا رحمانی از نیروهای مجرب پایگاه دوم شکاری تبریز بود که صبح امروز پیکر پاک این خلبان شهید با حضور مردم شهیدپرور و انقلابی تبریز تشییع و برای تدفین به تهران منتقل شد.

پیکر این خلبان زبده و با تجربه نیروی هوایی فردا ساعت 8 صبح پس از مراسم ویژه و تشییع در مقابل ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خیابان پیروزی تهران به گلزار بهشت زهرا(س) منتقل و در قطعه ۵۰ به خاک سپرده می‌شود.

امیر سرتیپ دوم خلبان شهید محمدرضا رحمانی متولد سال ۱۳۵۵ که در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش در آمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظر خلبانان خبره ارتش طی کرد و پس از پایان به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی مشغول به انجام وظیفه در حراست از آسمان ایران شد و پس از آن نیز با جنگنده میگ ۲۹ خدمت صادقانه خود را در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

از این شهید عزیز یک فرزند ۷ ساله به نام ایلیا به یادگار مانده است.