مخالفت آروین با بذل و بخشش ۱۰ میلیارد تومانی حناچی به تاکسی‌های اینترنتی
بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در صحن شورای شهر تهران ایراد کرد، نسبت به توقف اخذ بهای خدمات ۲ درصدی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی از شهرداری تهران انتقاد کرد.
 
اخبار اجتماعیعضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شهردار تهران بر اساس کدام مجوز قانونی این توقف و بخشش از منافع شهروندان تهرانی را انجام داده است.
آروین با بیان اینکه بهای خدمات استفاده از زیرساخت‌های شهر توسط این شرکت‌ها که طبق قوانین پس از سال‌ها اجرایی شده گفت: چرا باید با تصمیم شخصی شهردار این قانون مولف شود.

او با بیان اینکه دستور‌العمل وزارت کشور در خصوص این ۲ درصد بهای خدمات از شرکت‌های مذکور مهر ماه ابلاغ شده است گفت: باید ظرف حداکثر ۱ ماه این موضوع اجرایی می‌شد و خسارت تعلل شهرداری تهران در اجرای این دستورالعمل و عدم دریافت اطلاعات سفر‌ها و اخذ ۲ درصد بهای خدمات تا همین حالا بیش از ۱۰ میلیارد تومان شده است و اکنون شهردار تهران همه آن را بذل و بخشش کرده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: نکته عجیب‌تر این است که عدم اجرای دستورالعمل گران شدن قیمت سوخت عنوان شده است. گران شدن بی تدبیرانه‌ای که گذشته از تحمیل هزینه‌های سنگین اجتماعی و سیاسی به کشور باعث افزایش ۲۰ درصدی تقاضای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی شده است در شرایطی صورت گرفته که ریالی از آن به گسترش حمل نقل عمومی اختصاص نیافته است.

آروین افزود: متعجبم که شهردار تهران به جای آنکه پیگیر اجرای قانون وصول سهم شهر از محل افزایش قیمت سوخت برای گسترش حمل و نقل عمومی باشد همین آب باریکه منابع قانونی را هم شخصا می‌بخشد.

او با بیان اینکه افزایش سفر با تاکسی‌های اینترنتی افزایش استفاده از خودرو به ضرر استفاده از حمل و نقل عمومی است گفت: این بخشش غیر قانونی تشویق خودرو محوری به جای هزینه کرد در جهت افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی است و این سیاستی است که هیچ سازگاری با اولویت‌های شورای شهر در جهت کاهش خودرو محوری ندارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: در شرایطی که مردم هر روز در مترو و اتوبوس له می‌شوند چرا شهردار تهران باید دنبال منافع شرکت‌های تاکسی اینترنتی باشد.