علت مرگ آلفا مشخص شد

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به مرگ آلفا دلفین ماده مجموعه تفریحی دلفیناریوم برج میلاد در چند روز گذشته، گفت: پس از فوت این حیوان گزارشی از آن مجموعه مطالبه کرده و طبق آن مشخص شد که دولفیناریوم به پیمانکار واگذار شده و توسط بخش‌های مختلف کسب درآمد از آن‌ها صورت می‌گیرد.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه فعالیت مجتمع تفریحی دلفیناریوم با تاییده سازمان محیط زیست و نظارت مستمر آن‌ها بوده است، افزود: از لحاظ بهداشت و سلامت نیز دامپزشک به صورت مرتب وضعیت این حیوانات را کنترل کرده است.


صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه نظارت مستمر سازمان محیط زیست بر فعالیت دلفیناریوم به گونه‌ای بود که عملکرد آن‌ها را تایید کرده است، تصریح کرد: طبق گزارش واصله این مجموعه از حضور دامپزشک به صورت مستمر و ۲۴ ساعته نیز برخوردار بوده است.


وی با اشاره به اینکه قیمت دلفین در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار است، افزود: با توجه به اینکه هزینه خرید و نگهداری این حیوان بسیار بوده به طور حتم پیمانکار و تیم پزشکی آن با کم کاری خود را در معرض هزینه و خسارت مالی و روانی قرار نمی‌دهند.


این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از این جهت پیمانکاری که از این حیوانات نگهداری و کسب و درآمد می‌کند تمام تلاش خود را برای سالم ماندن آن خواهد کرد، زیرا مرگ آن می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری در پی داشته باشد.


وی افزود: طبق گزارش واصله در مورد مرگ آلفا کنترل‌ها به صورت دائم و مستمر بوده و علت مرگ آن نیز سکته قلبی در اثر سن بالا و پیری اعلام شده است.
صدراعظم نوری با بیان اینکه در گزارش‌های واصله عامل دیگری در مرگ آلفا دخیل نبوده است، تصریح کرد: البته با کالبدشکافی از سوی پزشکی قانونی دلیل مرگ این حیوان مشخص خواهد شد.


وی ادامه داد: از آنجایی که کوتاهی پیمانکار و پزشک در مرگ آلفا خسارت برای خود آن‌ها ایجاد می‌کند بنابراین قصور در انجام تکالیف متوجه آن‌ها نیست.