دستگیری دندانپزشک متقلب پس از ۷۰ بار قصور پزشکی

یک دندانپزشک متقلب در ایالت آلبرتای کانادا بعد از انجام هفتاد قصور پزشکی دستگیر شد. این فرد ده‌ها هزار دلار به خاطر کار‌هایی که قرار بوده برای بیماران انجام دهد و انجام نداد جریمه شده است. به وی دستور داده شد که نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ دلار جریمه و هزینه تحقیقات پرداخت کند.

اخبار اجتماعی-دکتر بن زو از ژانویه سال ۲۰۱۷، به علت رفتار‌های اشتباه خود تحت تعقیب قضایی قرار دارد، اما به هشدار‌ها توجهی نشان نداده است.

در تابستان امسال، کمیته استعلام قصور دندانپزشکی کانادا متوجه شدند که او بی کفایت است و در طی سه سال بیش از ۷۰ بار مرتکب تخلف شده است. پس از یک جلسه محاکمه در ۳ دسامبر به وی دستور داده شده ۵۰ هزار دلار جریمه و ۴۸۱۱۷ دلار هزینه بپردازد. بر اساس بیانیه این سازمان برخی از ضرر‌های این فرد مادی و برخی دیگر نیز معنوی بوده است و بیماران از سهل انگاری‌های وی دچار خسارات مادی و معنوی شده اند.

برخی از بیماران وی سالمند و برخی نیز بسیار آسیب پذیر بودند. برای مثال یک مرد سالخورده برای خود و همسرش ۸۵ هزار دلار را به صورت مقدماتی برای ایمپلنت پرداخت کرد، اما دندانپزشک درمان را کامل نکرد و بازپرداختی نیز ارائه نداد. یک بیمار بسیار جوانتر برای انجام کار‌های ارتودنسی نزد وی رفت و سایر بیماران نیز با مشکلاتی مثل درمان ناقص ریشه رو به رو شدند. زو در سال ۱۹۸۵ به عنوان دندانپزشک در چین شروع به کار کرد و سپس عنوان دندانپزشک شروع به کار کرد.